• Gabrielle

Är Gabriella ett fint namn enligt dig?

Bara lite nyfiken på vad folk tycker om namnet Gabriella och hur hur en "typisk" Gabriella ser ut för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Gabriella ett fint namn enligt dig?
  • ruby84

Inte så super fint då är Gabriel finare!

• Faile

Egentligen ett fint namn, men jag tänker tyvärr bara på Viking lines båt Gabriella. Det stör lite.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • snillis

Nej, det är inte fint.

De Gabriella som jag känner är väldigt "nördiga". 

• Emeli

Jag tycker om det. Det är ett av de namn som jag föreslog att vår dotter skulle heta. Nu blev det inte så, men jag tycker fortfarande om namnet.

• Gabrielle

Jag har uppfattningen om att en Gabriella har brunt långt hår, är väldigt vacker och är en stark person. Nån som delar den uppfattningen?

• hjärtat75

Jag har en Gabriella. Hon är söt, omtänksam, god vän, ljushårig, lite påhittig. Absolut inte nördig. Det kunde inte bli något annat bättre namn på henne. Det passar henne till 100%
    Jag älskar verkligen det namnet just för att det inte är så många som heter det, och det är inget namn som kan förställas till något ELAKT som tex Ulla, Britta.
    Hon är en prinsessa som själv tycker om sitt namn.
    Tack för mig.

• Marzy

Min dotter heter Gabriella och hon har mörkblont hår och gröna ögon.. passar henne som handen i hansken.. fin och söt tjej.. älskar namnet och kan inte förstå att folk skriver här inne att Gabriella uppfattas som nördigt elakt och ful tjej... ??? Korkat skrivet tycker jag!
    Namn som namn.. har olika betydelser för människor.. inte fan behöver man skriva att ungen är ful för de!

tack för mig!

• MoaElis

Nja, jag tycker inte det är speciellt fint.

• sassus

Trycker det är fint, även om jag inte hade valt det själv. För mig är 'Gabriellor' mörkhåriga.

Svar på tråden Är Gabriella ett fint namn enligt dig?