• beva

Duschalarm, intressant?

Hej!

Jag håller på att utveckla en adapter som kommer att passa alla slags duschslangar. Efter en viss mängd vatten kommer duscharlarmet att tjuta.

Hur många gånger duschar du per dag?

Hur länge duschar du?

Använder du dig av ett miljövänligt munstycke?

Tack på förhand Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Duschalarm, intressant?
  • Pemmel

Nej, skulle stressa ihjäl mig över den. Dessutom finns det tillfällen då man ändå måste dusca eller använda duschen längre tid oavsett.
    Vi har en relativt ny dusch som är snål med vattnet. Dessutom duschar jag sällan längre tid än fem minuter eftersom jag har för vana att stänga av vattnet medan jag tvålar in mig.

• Kinya

Inte en chans. Jag älskar att duscha lääänge! Helst badar jag men har inget badkar för tillfället...

• UntilTheDark

Nej inget för mig heller. Jag har rätt bra koll ändå och står inte inödigt länge, tycker mest det är jobbigt att duscha men jag gör det varje dag.

• Purpurbräcka

Det vore intressant att ha en mätare där man kan kolla efteråt hur mycket vatten man gjorde av med och kanske försöka använda mindre nästa gång. Men ett larm som tjuter skulle bara vara jobbigt. Kanske bra om man har tonåringar?

• Badfantasten

Jag badar badkar nästa varje kväll, miljö och energibov jag vet!!! Men jag älskar att bada. Så något larm är inte aktuellt, hade tjutit hela kvällen

• anayia

nej aldrig i livet att jag skulle betala for en jobbig grej som tjuter jamt och standigt..

• Atamon

Nej, inte intressant. Vi har ett vändbart "timglas" som sitter fast med sugproppar på väggen, man vänder på den och håller sig inom tidsramen för acceptabel vattenslösarnivå och det är inga problem att hålla sig inom den nivån för duscha måste nästan vara det jobbigaste som finns. 
    Något som tjuter och ljuder skulle jag aldrig sätta in, det är tillräckligt att brandlarmet går om dörren är öppen in till badrummet under duschning...  

• Thursday

Men vad är syftet... jag fattar verkligen inte? Man duschar väl så länge som man tycker är lagom?

• Rigmor Mortis

Nej, det behövs inte eftersom vi fattar att det går åt mer vatten ju längre man duschar ändå (plus att vi har snålspolande duschmunstycke)

• IsDimma

Alltså det tar mig typ 4-5 minuter bara att skölja ur håret (det är tjockt och långt). Så nej. Det skulle jag verkligen inte vilja.

• höbåtsolle

Jag duschar så länge jag vil. Det ska ingen trädkramare få ta ifrån mig.

Svar på tråden Duschalarm, intressant?