Vikarie jobb, räknas det?
Jag har en fast tjänst på 80% som personlig assistent, men jag jobbar ungefär 40 timmar i månaden på ett äldreboende också fast bara som vikarie. Räknas det in i min FP uträkning sen?
Jag har en fast tjänst på 80% som personlig assistent, men jag jobbar ungefär 40 timmar i månaden på ett äldreboende också fast bara som vikarie. Räknas det in i min FP uträkning sen?
All regelbunden arbetstid som pågår under en lite längre tid räknas. Under förutsättning att du kan styrka det med ett arb.givarintyg och det är inga problem antar jag?
Hur tidigt kan man ansöka om föräldrapenning?
Ja jag fick ett intyg när jag började där, där det står min lön osv.
Men hur gör man får att FK ska få veta hur mycket jag tjänar där?
Lämnar man löne spec eller liknande? Jag skulle gissa att jag tjänar ca 80-90.000 där på ett år.
Ja jag fick ett intyg när jag började där, där det står min lön osv.
Men hur gör man får att FK ska få veta hur mycket jag tjänar där?
Lämnar man löne spec eller liknande? Jag skulle gissa att jag tjänar ca 80-90.000 där på ett år.
ledsen om jag lånar din tråd men om man som i mitt ställe har en tjänst som vikarie from sept-dec men bara jobbat en vecka i september för att jag sen fick reda på mitt hjärtfel hur gör jag då när man ska be sin arbetsgivare skriva på papprena? innan jag jobbade där har jag sommarjobbat på en hemtjänst och innan dess var jag 2,5 år på en föskola..
Så krångligt de där..
har inte haft nått glapp mellan mina anställningar utan börjat dagen efter jag slutat på föregående jobb.. Så när mina papper kommer skickar jag alltså dem endast till förskolan jag jobbade på?
Ja, det räknas. Jag är dock tveksam till om du kommer över garantibeloppet när du "bara" jobbar ca 40h/månaden. Jag gör det inte iaf på mitt extra jobb på 25% (dvs ca 40h/månaden)
Ahh, du märkte jag att du jobba 80%+25%. Det är ju en annan sak