Hur åker man till Öland utan bil?
Hur åker man till Öland utan bil? Vill gärna åka dit i sommar men har ingen bil. Jag bor i stockholm
Hur åker man till Öland utan bil? Vill gärna åka dit i sommar men har ingen bil. Jag bor i stockholm
buss....
Precis.. buss från Kalmar..
Du kan åka buss med silverlinjen. de stannar en gång i Söderköping för att rasta.Tar 6 timmar.
Eller åk tåg till Kalmar men då måste du antingen åka taxi eller bli hämtad med bil där för att ta dig vidare till ön.
Flyga kan du också göra.
de gar bussar over bron fran kalmar
buss har jag åkt från stockholm, tar 9 tim ca och man ta en timmes matpaus då också. Kostar jättelite, typ 150-300 kr.
Flyg, tåg eller buss från sthlm till Kalmar, sedan buss över till öland. Inte svårare än så.
Som sagts ovan - man kan åka buss från Stockholm till Öland.
Jag åkte Swebus i somras för första gången på typ 17 år!!
Tog som sagts ovan typ 8-9 timmar.
jag förstod sedan att det fanns en annan buss tror det är Silverpilen som de pratar om ovan som inte stannar så nedrans ofta så det är bättre. Men Swebus funkar också. Bor inte i Sverige så har hyrt bil förut när jag ska till Öland och det var rätt skönt att inte behövar köra utan att bara sitta där. Internet hade de på Swebus också.... hade dom inte sist då för 17 år sedan
Hej !
Vill åka till Böda camping nästa sommar men har ingen egen bil. Hur tar jag mig dit ?. Lönar det sig bättre att hyra bil?