Varför vill folk trycka ner mig?
Under den största delen av mitt liv så har folk haft tendenser till att vilja trycka ner mig. Jag blev mobbad hela låg, mellan och högstadiet. Under gymnasietiden så hade jag fått nog och sa ifrån. Men dom försökte, tro mig. Jag är oftast en väldigt glad tjej, ganska högljudd och älskar att skratta och skämta mycket. Pga sättet jag behandlades på under min barndom så har jag gått från blyg och lättstött till raka motsatsen. (Utåt sett alltså) Jag har lärt mig att i denna värld gäller det att äta eller ätas.
Nu är jag över 20 år och tolererar aldrig att folk kastar skit på mig. Om någon sviker mig, snackar illa om mig eller dylikt så är jag inte rädd för att visa den personen vars skåpet ska stå. Nästan till överdrift ibland då ilskan tar över. Iallafall så har det känts som att väldigt många har försökt trycka ner mig på senaste tiden. Ena sekunden ligger jag och gråter och frågar mig själv om det är något fel på mig då alla verkar avsky mig så? Och andra sekunden så vänder jag på saken och frågar mig istället "Varför gör DOM så mot MIG?".
Jag har klippt av många vänskapsrelationer genom åren då jag anser att det är bättre med få och trogna vänner än många och falska vänner. Jag vet ju till en viss del att orsakerna till dom senaste "angreppen" mot mig så har det legat avundsjuka bakom. Jag ska inte gå in på detaljer men det handlar om personer som blivit avundsjuka på mina vänskapsrelationer och mitt kärleksliv.
Så nu kom jag på en annan faktor som kanske faktiskt kan stämma in. Är det möjligtvis så att vissa personer dras till att försöka trycka ner mig just för att dom anser att jag är stark som person? Jag visar ju knappt några svagheter alls åt folk. Men inombords så mår jag skitdåligt och går till&med i självmordstankar ibland.... när jag tillåter mig själv må dåligt över saker alltså.
Kan det vara så att jag anses så stark som människa att vissa personer inte tål detta och måste liksom "erövra" mig? För det kan knappast handla om hur jag behandlar folk omkring mig. Jag vet själv att jag är en godhjärtad person som drar sig för konflikter så mycket som möjligt och vill att allt ska vara frid och fröjd bland mig själv och mina nära och kära. Jag är väldigt lojal mot dom jag tycker om men jag är också ÄRLIG. Brutalt ärlig. Jag accepterar inte när folk går runt och snackar skit om människor och ändå umgås med dom och hycklar sådär ni vet... Hoppas ni förstår något av det jag skrivit. Ville bara skriva av mig angående mina funderingar om det här.