• Anonym (N)

    trög mage!! hjälp tack!!

    hejsan har en son som är 5.5 månad och han äter barnmat 2 gg per dag lunch o middag, sen äter han ersättning mellan varven 160 ml per gång 4 till 5 gg per dygn. äter också fruktpué katrinplommon och päron men hans mage än så himla trög får oftast hjälpa han med feber termometer, har gett han laktulos nu men de verkar inte bita så bra på hans mage gett han ca 3 tsk per dag kan man ge mera o i så fall hur mycket mera? vill inte att han ska få ont i och runt ändtarmen. men han gråter varken eller visar att d eär jobbigt men jag ser ju på konsistenes att det är för hårt.

  • Svar på tråden trög mage!! hjälp tack!!
  • Thi 08

    Hård mage är väldigt vanligt i den åldern.

    En orsak kan vara att han dricken för lite, men jag räknar att han dricker ganska bra och även får i sig via maten.

    Det finns i värsta fall ett pulver man kan få utskrivet som heter movicol junior som man kan blanda i vällingen. det fungerar på min dotter. Det är ingen långtidslösning, jag har använt det när det varit som värst. Min dotter är väldigt dålig på att dricka.

  • GrönaDruvan

    Men om han inte gråter och visar att det är jobbigt och gör ont i magen, så är det väl ingen fara? Han kanske inte är en sån som bajsar varje dag..

  • AnnaDP

    Jag tycker kiwi e en utmärkt lösare prova även att ge honom lite olja typ oliv eller raps ( smakar kanske inte lika mkt) det smörjer systemet lite! Lycka till

Svar på tråden trög mage!! hjälp tack!!