• Lolls

Någon som vet?

Jag blr tokig snart o hoppas någon här ute kan hjälpa mig.

Jag o min man har två barn innan o vi försöker med en tredje, men inte lyckats. Mycket beror på oregelbunden mens o ägglossning som inte kommer.
    Gynläkaren misstänker pco så därför fick jag börja med provera för o få mens vilket jag fick. Då började äta pergotime i 5 dagar för o få ägglossning, o det fickjag oxå. 
    Det som oroar mig o som gör mig tokig är att det nu är 3 veckor sedan jag hade ÄL o jag har inte fått min mens än. När ska den komma egentligen? -brukar inte den komma ungefär 2 veckor efter ÄL?
    Jag gjorde ett gravtest iförraveckan som var negativt.

Blir tokig snart på allt det här, trodde medicinerna skulle hjälpa o attmensen skulle komma igång. Är så rädd att det är något som är fel, men frågan är vad.....

Någon annan som ätit pergotime o som det har strulat för??

Tacksaam för alla svar

• Svar på tråden Någon som vet?
  • Lolls

Känns inte som någon idé, känner mig inte det minsta gravid förutom att jag har en molande värk i magen o det har jag haft till o från sen ÄL
    Testade mig förra veckan o då visade det negativt

• Yrja M

Jag har hört att pergotime kan ge längre cykler fast då har det varit ägglossningen som kommit senare. Är du säker på att du hade ägglossning för 3 veckor sedan?

• Lolls

Ja jag testade med ÄL test o den 10/10 så blev det en glad gubbe på ÄL testet, så jag vet att jag hade Äl då... Blir tokig på detta.
    Vet du om man kan börja äta en kur pergotime utan o ha mens?
    Jag har fortfarande två kurer kvar men vet inte om jag kan börja med en ny utan mens

• Yrja M

En sak med ägglossningstest är ju att de inte alltid stämmer på oss med pco pga att vi har för höga nivåer normalt.. Det står tom i pappret som följer med clearblues ägglossningstest att det kan vara missvisande om man har pco.

Vilken dag i cykeln är du på nu? Jag tror inte du ska påbörja ny kur utan ha fått mens eller pratat med gyn. Konstigt att de inte följer upp din pergokur med VUL tycker jag.

• Lolls

Nu var ju inte gynläkaren helt säker på att jag hade pco, mina två andra barn har det inte varit några problem med o bli gravid, det är bara nu det strular.
    Min mens har dock alltid varit oregelbunden, men iår har jag knappt haft nån mens så därför skrev han ut provera för o få igång den o sen då pergotime.
    När han skrev ut dessa mediciner så gjorde han ett VUL först men han sa inget om att jag skulle göra nåt mer VUL utan jag har bara tagit ett blodprov dag 21, som jag ännu inte fått svar på. Men det kanske man inte får svar på....?
    Testade en dag innan ÄL o då var det negativt  o sen på Äl dagen o då var det positivt...
    Och det var dag 12, den dag läkaren sa att jag borde få ÄL
    Nu befinner jag mig på dag 33 i cykeln.

Vet inte om jag ska ringa min barnmorska o prata med henne eller om det är bättre att jag ringer till kvinnokliniken o pratar med en gynläkare direkt, barnmorskor kanske inte vet så mycket om pergotime??

• mammaNena

du behöver inte få en fullständig äl bara för du äter pergo och bara för du fått en glad gubbe. Äl kunde visst tillbaka bildas på något vis, förklarade min gyn, så man kunde få positivt test, utan att det blev något av det.
    Men hur vanligt/ofta det hände, vet jag inte.
    Men som någon här skrev, om du gjorde ett test FÖRRA veckan, så behöver du ju inte alls visa samma svar som det kanske gör denna vecka.
    När jag väntade nr 2 kände jag inte ett smack innan v 6+0.

• Yrja M

Jag antar att de tog blodprovet för att se om du fick någon ägglossning och det borde du få svar på. Kontakta den som skrev ut medicinen åt dig.

Svar på tråden Någon som vet?