• CreaDiem

Anti-kolik flaskor

Hur länge hade anti-kolik flaskor till era små? 
    Har ni haft det helatiden eller har ni bytt till "vanliga" efter ett tag?

Vi använder oss av MAMs flaskor och har aldrig haft något problem..
    Men idag hittade vi en vanlig flaska från MAM som vi köpte, känner mig ändå tveksam.. (Vet ej riktigt varför)

Så jag undrar kort och gott, Hur gamla var era små när ni bytte? (om ni bytte)   :)

• Svar på tråden Anti-kolik flaskor
  • Mamma till två mirakel

Pratade med kassörskan på abyproffsen just ang detta igår...och tydligen den enda flaska som verkligen har anti kolik system som verkligen fungerar är DR:Browns alla de andra släpper in mer eller mindre luft... Vi hade Nuc men de släppte ju in luft och nu om denna lille får kolik kommer jag absolut köpa dr.browns...

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • Alexandra84

Jag har använt mig av både Dr Brown och NUK.
    Sen även en dansk, men det var inget att ha.

Min son är nu 18månader och äter välling innan han somnar, och han använder faktiskt NUK flaskan ännu. Den är så bra i och med att det inte blir vakuum i flaskan. Så den får han hållas med tills han inte vill ha välling mer

• Aava

Vi använder också MAMs och har fortsatt med den hela tiden (använder den till vällingen nu). Vi har en vanlig som dottern dricker vatten ur.

• kg8

Jag använde Dr Brown första månaden till min äldsta, sen bytte jag till MAM och dom äter hon fortfarande ur, hon är över 2 år

• CreaDiem

Okej, då håller ni er till anti-kolik flaskor hela tiden med andra ord?
    Kanske känns "säkrare"  då :)

• Ilsa

Vi försökte byta, men dottern vägrade äta ur något annat. Först runt 20 månader fick hon andra, MAM tror jag det var.

• kg8
    CreaDiem skrev 2010-10-31 21:53:31 följande:
    Okej, då håller ni er till anti-kolik flaskor hela tiden med andra ord?
    Kanske känns "säkrare"  då :)
    För oss är det bara för att jag inte sett någon anledning till att byta. Jag har inte ens tänkt på det.
    Nu när lillasyster kom så fick hon samma flaskor, plus att vi kompletterade samlingen med lite nya.

Jag förstår inte varför du ska byta?  
  • miacia

Undrar också. Jag börjar bli trött på det eviga skruvandet och att det läcker ibland. Har också köpt en vanlig MAM-flaska utan anti-kolik, men "vågar" inte använda den.

• Modgun

Jag har kört med mam flaskorna till dottern och nu till sonen. Lillan fick en vanlig mam flaska när hon kunde sitta upp själv. Då behövde jag inte rapa henne längre utan det fixade hon själv då.
    Hur gammalt är barnet?

• Snart 3barnsmamma

hade "vanlig flaska" från början.....funkade bra! Annars tror jag du kan sluta med den kring 4-6 mån :)

• anyXX

vi har fortf dr brown, hade esska till ca 1 månad sen byte vi och dr brown är super tkr jag. min son är 7 mån.

Iris 080308 & Nils 100319
  • CreaDiem

Min son är snart 5 månader och har nästan aldrig haft problem med magen..därför känns det lite som att man kanske inte behöver använda sig av kolik flaskorna längre, men det kanske är för tidigt för att sluta med dem ännu? :)

miacia skrev 2010-11-01 08:57:37 följande:
    Undrar också. Jag börjar bli trött på det eviga skruvandet och att det läcker ibland. Har också köpt en vanlig MAM-flaska utan anti-kolik, men "vågar" inte använda den.
    Är fruktansvärt trött skruvandet jag med, ännu en anledning till min fundering Flört
  • Kronärtskocka

Bytte från Dr Browns till MAMs vanliga flaska vid tio månader. Då var vi le på att diska smådelarna samt ville ha möjlighet att göra större portioner av ersättning/välling än vad som ryms i Dr Browns flaskor.

• Modgun
    CreaDiem skrev 2010-11-01 14:32:01 följande:
    Min son är snart 5 månader och har nästan aldrig haft problem med magen..därför känns det lite som att man kanske inte behöver använda sig av kolik flaskorna längre, men det kanske är för tidigt för att sluta med dem ännu? :)Är fruktansvärt trött skruvandet jag med, ännu en anledning till min fundering Flört
    Prova så märker ni ju om han får ont i magen. Annars så kan ni ju köra på esska´s vanliga flaskor. Blir ju billigare än att köpa anti kolik flaskor och så.
Svar på tråden Anti-kolik flaskor