• byorginalet

utrota blöjfabrikanterna

Om jag var diktator i detta landet skulle jag införa en skatt på engångblöjor på 10 kr blöjan för att få lata klagande småbarnsföräldrar att börja använda tygblöjor.
    Är så urbota trött på blöjfabrikanternas löjliga reklam och budskap( köp våra blöjor så slipper ni såriga rumpor)

torra blöjor hela då fattar ju inte  bebisen att den har kissat och på så sätt forsätter med blöja långt upp i åren, fast det har nog blöjbolagssvinen  ränat ut..

ps för att minska blöjförbrukningen med 75-90 % kan man lägga en frypåse i en engångsblöja och sedan lägga en såndär orange sugduk sugiatex el vad den nu kallas i blöjan, 
    när barnet kissat eller bajsat borstar man av bajset med en diskborste och vrider ut  blöjan och hänger på tork ( behöver inte köras i maskin varje gång)

min stora dröm är att  engångsblöjor förbjuds så dom svinen går i konkurs eller tvingas börja tillverka tygblöjor !

• Svar på tråden utrota blöjfabrikanterna
  • hmcc
    byorginalet skrev 2010-10-31 21:19:32 följande:

ps för att minska blöjförbrukningen med 75-90 % kan man lägga en frypåse i en engångsblöja och sedan lägga en såndär orange sugduk sugiatex el vad den nu kallas i blöjan, 
    när barnet kissat eller bajsat borstar man av bajset med en diskborste och vrider ut  blöjan och hänger på tork ( behöver inte köras i maskin varje gång)

Du skojar va?

Hur gör du med bindor, samma sak?

Toapapper?
  • thomas59

Va fint att dina barn aldrig har drabbats av engångs

• byorginalet
    hmcc skrev 2010-10-31 21:23:24 följande:
    Du skojar va?

Hur gör du med bindor, samma sak?

Toapapper?
    skratt skratt

vad jag vet är det ytters ovanligt att killar har mens, men jag har tagit upp detta med min sambo fast hon är inte så där jättepigg på och prova.

Jag är väldigt intresserad av miljö och återvinning framförallt om det missgynnar nån onödig bransh typ pampers libro.
  • JeanneDArc

Finna faktiskt tygbindor, tygtrosskydd, menskopp, speciella svampar att använda som tamponger osv. Om man nu är intresserad av att vara naturvänlig alltså. Det har ju bara funnits engångs några få årtionden så det fungerar på många andra sätt trots att vi här i väst knappt inser det längre men just blöjorna är extremt dåliga eftersom det är sådana enoma mängder och då de blir så fyllda med kiss så går de knappt att elda upp. Så TS har en poäng. Själv har jag kombinerat tyg med engångs av lathetsskäl.

• thomas59

Kunde du inte erbjuda dig att handtvätta ungarnas blöjor på närmaste brygga tills din fanatism har kylt av sig lite

• hmcc
    byorginalet skrev 2010-10-31 21:30:15 följande:
    skratt skratt

vad jag vet är det ytters ovanligt att killar har mens, men jag har tagit upp detta med min sambo fast hon är inte så där jättepigg på och prova.

Jag är väldigt intresserad av miljö och återvinning framförallt om det missgynnar nån onödig bransh typ pampers libro.
    Haha, du är kille?

Trodde det var skrivet av en riktigt vänsterkvinna...en sån som gör sin egna kläder, batikmönstrat förståss.
  • Tygtiiger

Varför i hela fridens namn skulle jag stå och mickla med fryspåsar och engångsblöjor (blä!) när jag kan sätta på mitt barn snygga, bekväma och funktionella tygblöjor från fuzzibunz, som det är minimalt mäckel med och man bara kan hälla ur bajset i toastolen??

Och sluta tjafsa på din fru om tygbindor. Det är bekvämt, men det är faktiskt helt upp till henne om hon vill hålla på och tvätta bindor. ¨

Och om du vill att barnet ska ha tygblöjor men inte din fru, så är det enkelt - du sköter blöjbyten och blöjtvättar så blir alla glada!

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden utrota blöjfabrikanterna