• rebred

Frun har flyttat till kph.

Hej

Jag är en pappa till en 5 årig pojk och bor några mil från Malmö. Jag och frun skillde oss för ett tag sen och hon flyttade till Köpenhamn. hon kommer ursp. från asien men nu kände hon hon vill bo i storstad. Våran son bor kvar hos mig och det funkar bra och det är det jag vill att han bor kvar här. Jag tror mitt Ex kommer så småningom vilja att sonen flyttar till henne i köpenhamn eller kanske hon flyttar tillbaka till Asien, vilka chanser har hon då att kunna flytta iväg med sonen imot min vilja.

• Svar på tråden Frun har flyttat till kph.
  • delifi2

har ni delad vårdnad om sonen?
    Har honensam vårdnad kan hon flytta med sonen var hon vill, men har man delad vårdand så måste båda föräldrar godkänna en flytt

• rebred

Vi har delad vårdnad... Jag skulle aldrig godkänna att sonen flyttar utanför kommun...

• forstarinte

Låter som om det skulle svara spelmaffian som har ett ord med i bilden.

Hur gör ni med umgänget? Jag skulle aldrig tillåta att barnet lämnar Sverige.
    Har barnet dubbelt medborgarskap? Bor barnet hos dig. Är det du som får
    barnbidraget. Underhåll betalas detta.

Om barnet har pass, se till att du har dom.

Det bästa är om du kan förmå henne att skriva på, att du skall
    ha vårdnaden själv.

• rebred

Frun har sonen varannan helg i köpenhamn nu. Sonen har bara svenskt medborgarskap. Barnet bor hos mig, vilket även står på skillsmässopappren vi skickade till tinget. JAg får barnbidraget men inget underhåll. Jag har passet här.
    Hon kommer tyvär inte skriva på att jag ska ha ensam vårdnad

• forstarinte

Hej igen.

Var är din fru skriven?, hos dig. Se till i så fall att hon blir skriven i KPH.
    Anmäl sedan till F-kassan, så får du underhållstöd därifrån.

Jag vet inte hur er bakgrund ser ut, men jag misstänker att det
    är en liknade situation som jag sitter i.

Rebred kolla din brevlåda, jag har skickat ett PM till dig 

Svar på tråden Frun har flyttat till kph.