• Nallepuhmamma

Mens redan igen????

Jag fick min minsting för 7 veckor sedan och sparsam efterblödning varade i 5 veckor och jag har nu varigt fri sen dess men nu idag kom det färskt blod igen så jag har binda nu igen. hade lite värk av någotslag på ena sidan av magen igår.
    Jag ammar inte alls sen ca 5 dagar tillbaka pga hon inte blev mätt och det sinade så hon får ersättning.

Nu undrar jag alltså om det är mensen som knackat på redan såhär tidigt igen?

• Svar på tråden Mens redan igen????
  • La Lola

Ja det är fullt möjligt.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • saltflingan

Det kan det vara, jag fick tillbaka min efter 9 veckor (hade avslag i 5 veckor). Min kom tillbaka eftersom sonen tidigt började sova länge på nätterna utan att äta.

• annbom

När jag fick mitt andra barn fick jag tillbaka mensen redan efter 8 veckor trots att jag helammade och pumpade ca 1 liter om dagen

Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Nallepuhmamma

Jag har helammat sen det började sina men dottern har sovit hela nätterna också ja iaf från kl 22-23:00 på kvällen fram till kl 6 på morognen ibland längre.

• Ellinor830

Jag helammade i början och min mens kom tillbaka efter 5 veckor

• k girl

Det kan vara mensen, men det kan också vara avslag. För mig var det exakt sådär, men jag fick tillbaka mensen 9 mpnader efter förlossningen.

• EMLina1981

Ammande, inte helt men ändå rätt mycket och 6 veckor efter förlossningen fick jag min första mens...

Svar på tråden Mens redan igen????