Jag vill ha barn nu, han vill inte.
Jag är tillsammans med en man sedan två år och jag älskar honom. Jag ser mig själv bli gammal med honom men... jag vill starta en familj nu, eller rättare sagt för ett halvår sedan. Jag har velat ha barn i ca 4 år... riktig jobbig och ihållande längtan. Nu har jag nästan gett honom ett ultimatum. Om han inte vill starta familj nu så är sista ropet i februari. Då har jag väntat i ett helt år och fixar nog inte en enda månad till. Han kan inte ge mig ett svar och säger att jag är en utpressare och har jätte ångest. Jag förstår detta. Jag skulle nog också få ångest men jag kan inte rå för hur jag känner. Efter 4 nästan 5 år av längtan så fixar jag inte detta längre och jag blir inte yngre.
Ibland funderar jag på att lämna honom för att inte vara den där utpressaren. Att skaffa barn med min vän som är i samma situation och som vill ha barn med mig i Feb. Jag känner mig kriminell och jag kan inte leva så. Men jag älskar honom och kan inte lämna. Jag har hamnat i ett döläge som gör att jag börjar sakta men säkert glida ner i depression. Jag är fast och vet inte vad som är rätt eller fel. Är jag HEMSK om jag skulle bryta upp? Är det fel av mig att lyssna till min egen röst även om det sårar ngn annan? Jag blir inte klok av dett aoch gråter varje dag. Jag är trött på att gråta och vill ha svar. Vad ska jag göra?
(han vill vänta för att känna efter tills att känns rätt etc, vilket enligt honom kan ta allt från 1 år till 2.) Är väldigt tacksam för svar så jag inte förlorar mig själv.
MVH Super Ledsen