Har dina kompisrelationer förändrats sen du blev förälder?+ Hur???
Sen jag blev mamma känner jag otroligt sällan för att hitta på saker på kvällarna. jag tycker det är otroligt skönt att vara hemma med min man och min lilla dotter. Förr var jag en nattuggla, nu blirjatrött runt 22 på kvällen. Jag hittar gärna på saker under dagarna då jag är föräldraledig. Mina kompisar, som jag hade innan jag fick barn, vill bara ses på kvällarna. Ganska naturligt eftersom att ingen av dom har barn själva. Så kort sagt: Jag träffar i stort sett aldrig mina "kompisar"... Och jag känner att vi har glidit isär rätt mycket. Dessutom känner jag inte som att vi har så mycket gemensamt längre... Är det nåt ni upplevt med? Som att man hamnar på ett annat plan när man blir mamma/pappa. Jag menar absolut inte att jag skulle vara bättre/sämre än mina vänner som inte har barn. Bara att jag känner mig annorlunda än innan, och jag trivs helt enkelt bättre hemma med min lilla familj.
Jag har även blivit mycket mer öppen inför att lära känna nya människor än jag var innan... Förr var jag liksom nöjd eller vad man ska säga... Nu vill jag såå gärna få nya vänner som också har barn..
Jag funderar även på firanden som nyår och liknande. Det känns inte alls som att det skulle vara kul att fira tillsammans med de vänner vi brukae fira med förr. De blir på ett helt annat sätt för oss nu ju...
Ja kort och gott så funderar jag mycket över vänner just nu. Hur de gamla kompisrealtionerna förändrats sen vi fick barn, först ut, och om man nånsin kommer kunna få nya riktigt bra vänner.... Jag känner mig egentligen inte ensam. För jag trivs väldigt bra med familjelivet. Men jag kan oroa mig inför framtiden... Man vill ju ha andra barnfamiljer att umgås med. Jag vet hur kul det var när jag själv växte upp... Jag antar att jag mest vill höra er andra, hyfsat nyblivna föräldrars, tankar och upplevelser kring detta.