• himmla

ska man eller ska man inte

Skall man eller skall man inte tala om för en förälder att dennes barn stört och levt om på en aktivitet?
    Var idag med min gosse på höstlovs aktivitet  och där var det en gosse som störde och störde så han vart iväg skickad utav tränaren 1 gång, de sa till gossen att lugna sig, vara tyst osv fleraflera ggr. Är det oki att informera en förälder som inte varit närvarande under aktiviteten om vad som skett.

Hur mycket skall 22st andra barn behöva tåla bara för att 1 barn inte kan hålla sig lugn?
    Till saken hör att det var en kampsport vi skulle pröva på och där krävs lydnad osv.

• Svar på tråden ska man eller ska man inte
  • Rhoda Horswunce

Ja, jag tycker man ska tala om. Hade det varit min son det handlade om så skulle jag absolut vilja veta. Sedan behöver man ju inte vara elak och säga typ att "din son är så hemsk, han förstörde hela aktiviteten" utan man kan ju försöka säga det på ett lite trevligare sätt.

• 010306

Borde inte tränaren informera om det då? Gör han inte det hade jag nog frågat han ..

• canmamma

Det beror väl på hur gamla barnen är, hur barnet uppförde sig, hur situationen hanterades, om de kom fram till en bra lösning, hur barnet verkade må under och efter och hur familjen verkar vara. Främst hade jag tyckt att det var något som rörde tränaren och familjen. Jag tycker inte att det är självklart att alltid blanda in föräldrarna. 

• Girlinthecity

Håller hetl med om att det ansvaret ligger hos tränaren!

• Tygtiiger

Om föräldern frågar dig ska du såklart berätta. Annars är det tränaren som avgör om något behöver sägas eller inte.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden ska man eller ska man inte