Hejsan! Jag har haft problem med min cysta/cystor i ca 1 år nu. Och jag ORKAR verkligen inte detta mer.
Det började med att jag min mens började att komma mer regelbundet " hade p stav " vilket var konstigt eftersom att min mest näst intill hade kommit var fjärde månad tack vare staven, sedan fick jag smärta till mensen, så jag sökte för det, det var inget normalt för mig.
Det visade sig att jag hade en cysta på äggstocken. Doktorn sa att han borde försvinna efter nästa mens, så jag gick hem med ett leende för problemet var " löst ". 1 månad senare kom mensen igen, denna gång fick jag kraftiga värkar, samt hög feber på det. Jag var sängliggandes. Jag åkte dagen efter det började till läkaren för o ta prover, allt såg bra ut förutom att jag hade dessa buk smärtor o så pass hög feber, så ja fick en akut tid till k kliniken. Och väl där inne visade det sig att cystan fortfarande är kvar. Men det var inget mer med det, jag blir hemskickad utan ens något emot smärtan. Som vanligt fortaste mensen att komma och 3 månader efter det besöket, fick jag nog av smärtan och fick åka ambulans in till k kliniken, och denna gång visade det sig att jag nu har fått 2 cystor. Läkaren tror att detta beror på att min p stav slutat värka, så vi gör en deal om att jag ska byta p stav för o se vad som händer.
Nu har det gått 1 månad och ca 2 veckor sedan jag böt p staven, och nu är smärtan och febern tillbaka..
Jag börjar bli otroligt trött på det här, vem har varken tiden och lusten till att bli sängliggandes i 2 veckor varje månad?
Tänkte även påpeka att Endometrios går i släkten, och min moster påstår att hon är 99% på att jag har den oturen, men det är näst intill omöjligt o få diagnosen..
Så nu är jag här, så otroligt utmattad av denna smärta o feber varje månad, det har gått näst intill 1 år? Jag tycker att den där cystan borde vara borta om det endast var en vätskefylld cysta..
Om det finns någon som vill dela med sig o vilja ge lite tips! MAILA mig gärna!
theassara@live.se