• red rose 06

vill inte amma denna gången....

har bestämt mig för att inte amma denna gången, ska föda om ca 3 veckor, hur gör jag?

stoppar man mjölken innan?

tar jag med flaska o ersättning till sjukhus? bor i gbg....

• Svar på tråden vill inte amma denna gången....
  • Pumpkin

Du får tabletter på förlossningen/BB om du säger till, de stoppar mjölken. Flaskor och ersättning brukar finnas, men vill ni använda någon speciell sorts flaska eller ersättning så ta med!

• Tattooed mom

Jag menar inget illa när jag frågar, kritiserar dig inte på något vis.. Men får man fråga varför?

• Mary Jo

Precis som nån annan skrev så kan man få tabletter,går fort och är smidigt. Annars kan du minska mjölkproduktionen själv också men ska du inte ens pumpa ur så be om tabletter

Flaskor finns men du kan ju ta med dina egna så bebisen får vänja sig vid den.

Lycka till!

• red rose 06

Tattooed mom....... jag tyckte inte om att amma, mådde dåligt! sen ska jag börja jobba efter 3 veckor me, så pappa ska vara hemma med bebis :)

• Miss Lau

Be bm på mvc att skriva in i din journal att du inte ska amma. Efter förlossningen får man då två tabletter som gör att mjölken inte "rinner till". Flaskor och ersättning fixar personalen på BB/förlossningen men vill ni ha någon särskild flaska kan ni ta med en egen.

Lycka till!

• Billiejoe

om man inte vill amma o får tabletter får man inte så där ont i brösten som man får när mjölken rinner till
    o dom blir inte så där suuuper stora heller?

• Siamojsen
    Billiejoe skrev 2010-11-05 11:16:41 följande:
    om man inte vill amma o får tabletter får man inte så där ont i brösten som man får när mjölken rinner till
    o dom blir inte så där suuuper stora heller?
    Nej, allt det slipper du
  • Billiejoe
    Siamojsen skrev 2010-11-05 11:17:45 följande:
    Nej, allt det slipper du

tack för svar! Glad

• Gunnell

Om man inte tagit tabletter direkt, kan man göra det några dagar efter? Sonen föddes i fredags... Har ingen mjölk.

• Modgun
    red rose 06 skrev 2010-11-03 20:57:15 följande:

har bestämt mig för att inte amma denna gången, ska föda om ca 3 veckor, hur gör jag?

stoppar man mjölken innan?

tar jag med flaska o ersättning till sjukhus? bor i gbg....

Vart vill du föda? Mölndal eller östra? oavsett så behöver du inte ta med dig ersättning till sjukhuset, för det finns där.
    Flaska vet jag inte om de tillhandahåller, men ta med dig en eller två för att vara påd en säkra sidan.
  • Trulis78

Min barnmorska skrev in i min journal inför förlossningen att jag inte ville amma. Efter förlossningen fick jag tabletter för att hindra mjölken från att rinna till. Dock rann min mjölk till efter några dagar i alla fall så jag fick ändå gå igenom hela spektaklet med mjölkstockningen igen, blä! Ersättning fanns på bb men vi hade även med oss egen flaska och ersättning ifall att man skulle träffa på någon amningsfanatiker.

• SagaOmNatten

ta gärna med egna flaskor till bb! deras flaskor försvinner hela tiden så de är rädda om sina flaskor.

Svar på tråden vill inte amma denna gången....