• Anonym (TRÖTT)

Bråk med styvdotterns mamma

Ska ta allt från början!

Har varit tillsammans med en kille nu i 1 år och han haren dotter på 3½. Jag och dotterns mamma har kommit överens jätte bra, men nu har de blivit jätte dåligt!

MAMMAN tror att hon äger dottern, vi får inte göra nått för henne tyå. Inte åka bil om det är snö ute eller åka buss! Pappan är 21 och mamman 20! Dom har dottern varannan vecka ändå så bryr hon sig så mycket om vad vi gör med dottern på våra veckor...

Detta bråk som är nu har hållt på i 2 veckor ungefär.

Mamman ville ha dotter under helgen då dottern var hos oss. Vi sa nej till detta för dotterns farmor låg inne på sjukhus och vi skulle dit och ansåg att detta var viktigare. Mamman blev då arg och börja bråka som bara den och kontakta mig och fråga massa. JAg blev då väldigt trött och sa åt henne att sluta smsa med min kille och låta det bara vara! Men det blev inte riktigt så... Pojkvännen fick ett sms där det stod att hon bara var ute efter hans sperma och ville ha barn, men inte med han egentligen!

Jag vet inte hur jag ska göra längre. Pojkvännen är arg ofta pga utav hur mamman håller på, ibland går de ut över mig.

Nu ikväll så börja vi tjaffsa igen. Jag skrev ett trevligt sms till henne där jag förklara att vi har tänkt å sluta med blöjor till dottern. Får tillbaka att pappan borde skriva de. Men hans telefon funkar inte nu så vi skrev från min. Och nu brinner de i helvetet igen så att säga!

Nu vill mamman gå på möte som hon gör ganska ofta och Pappan(min pojkvän) tycker att dom på stället där dom pratar alltid tar mammans sida.

Min fråga är, vad ska vi göra? orkar inte med mammans tjöt hela tiden!

Om det är nått som ni inte förstår är de bara å fråga!

• Svar på tråden Bråk med styvdotterns mamma
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Du verkar vara en engagerad person som vill väl. Som styvförälder är där lätt att dras in allt för mycket i det som berör barn. Vad som ofta händer är att man blir indragen i en kamp som inte man bör vara. Låt din pojkvän få huvudansvaret med kontakten mellan honom och dotterns mamma. Det kommer räcka länge om du bara finns närvarande och har bra kontakt med hans dotter. 
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Bråk med styvdotterns mamma