• Anonym ((kejsarsnitt))

Angående Kejsarsnitt på första barnet..även på andra barnet?

Hejsan, jag undrar en sak!
    JAg gick på auroramottagningen pga förlossningsrädsla, jag ille ha ett planerat snitt..men dom övertalade mig (och jag gick med på det) till att försöka vaginalt...MEN om jag fick en igångsätnting, och det fick jag (vi kompromissade lite kan man säga)..trots det sade jag att jag var så rädd att det skulle bli snitt iaf, att jag nästan visste det!!

Dagen kom, jag blev igångsatt och allt gick bra..Tills värkarbetet stannade av, och det blev akutsnitt.. Bebisen var lite större än normalt, ungefär 4kg.

Nu är jag ganska rädd för nästa förlossning, tror du man kan övergväga ännu ett kejsarsnitt, denna gången planerat??

• Svar på tråden Angående Kejsarsnitt på första barnet..även på andra barnet?
  • lena2012

Hej!
    Du hade en rädsla förra gången och var  av den anledningen med om en igångsättning. 
    Missförstå mig rätt , man ska nog  i första hand om det är möjligt försöka starta med en vaginal förlossning just när det handlar om en förstföderska. Det finns medicinska aspekter för att inte opereras i onödan.
    Nu har du den erfarenheten och din rädsla finns kvar.
    Du ska tala med din MVC läkare och vid behov komma till förlossningsläkare på samtal för bedömning av vad som blir bäst för just dig.
    Visst är det så att man kan  tala om planerat snitt denna gång men i varje individuellt fall måste man ha tillgång till journal och samtal  med dig vilket inte riktigt går via nätet.
    Hälsningar
    Lena

• Anonym ((kejsarsnitt))

Vi försökte me den vaginal förlossning men det gick inte så bra..Jag vägrar vara med om det igen..det var så jag tänkte!

• lena2012

Hej igen!
    Då ska du säga det vid ditt besök där ni ska göra planering.
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden Angående Kejsarsnitt på första barnet..även på andra barnet?