• Anonym (Frustrerad)

Sexet funkar inte alls... vad ska vi göra?

Min sambo och jag har varit ihop i 4 år och har en son på snart 5 månader. Vårt sexliv var inte perfekt innan jag blev gravid, men nu funkar det inte alls..
    Problemet är att vi är väldigt osynkade. Det tar väldigt lång tid för mig att bli upphetsad och att få orgasm, medan min sambo kan komma väldigt snabbt. Jag har dessutom tappat lite känsel där nere efter förlossningen, vilket gör det ännu svårare. Och det blir en ond cirkel. Jag har ingen lust längre, det är ingen idé att hetsa upp sig när jag alltid blir snuvad på konfekten. Och ju mer sällan vi har sex, desto snabbare går det för honom när vi väl försöker.
    Vi har provat med långa förspel där han smeker och ger mig oralsex, men det tar ändå omänskligt lång tid för mig att komma igång och han hinner ändå alltid före. Och när han kommit blir det inte så mycket mer än lite tafatt pillande från hans sida, vilket jag känner är en nödlösning/plan B och inte alls vad jag vill ha.

Vi är rådvilla och vet inte vad vi ska göra. Har ni några tips?
    Tack på förhand!!

• Svar på tråden Sexet funkar inte alls... vad ska vi göra?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Jag tror att ni båda behöver en mer avslappnad hållning till sex. Sex är med än bara samlag och att man hela tiden ska sträva efter orgasm. Låt sex få lov att ta lite tid. Om din pojkvän kommer för snabbt så kanske det inte är hela världen. Om ni har tid på er kan han förmodligen bli redo igen efter ett tag. Glöm inte att ni har ett barn som inte är så gammal som i sig gör att tid och ork för sex inte är som innan.
    Hälsningar
    Tommy 

• Anonym (Frustrerad)

Tack för svaret!
    Sex är mycket mer än samlag - absolut. Men när vi väl har samlag blir jag frustrerad av att varje gång bli upphetsad och sedan bli avbruten innan jag fått nå klimax. Och min man blir frustrerad och mår dåligt över att jag inte känner mig tillfredställd. Så för oss har det betydelse. Det är väl förståeligt - eller?
    Vårt problem är att vi är helt i osynk, och det är det vi söker knep och tips på hur vi kan förändra.
    Om vi bara ska luta oss tillbaka, rycka på axlarna och acceptera att sexet hädanefter kommer vara så här kasst eftersom vi fått barn så tror jag att vi hellre skulle lägga ner det här med samlag helt och hållet så vi slipper frustrationen (som dessutom skapar onödig spänning och konflikt mellan oss). Jag trodde bara att det vore mer sunt att jobba på att få det att funka, men jag kanske hade fel.
    Jag har inte reflekterat över att jag kanske har "fel" inställning till sex, men kanske är det så. Har du nåt tips på hur jag kan avdramatisera det hela och inte se vår otillfredsställelse (eller sex i allmänhet) som en så stor grej? (Om det nu är ok att ställa en följdfråga!)

Svar på tråden Sexet funkar inte alls... vad ska vi göra?