• Ungmamma2009

separerade föräldrar

Jag och min sambo har separerat för två veckor sen. Och har verkligen svårt att komma fram till om hur vi ska göra för att vår dotter ska ha det så bra som möjligt. Som det ser ut nu kommer han och går och träffar henne när han tycker att han har tid över för att träffa henne och hon bor med mig.. Men det funkar ju inte att ha det så här jag mår jätte dåligt över hur det är. men han verkar som inte villja ta ansvar heller. men vill ändå träffa henne.

Alla ni som har barn i 2 års åldern hur har ni det. och vad funkar för er och barnen. Hur har ni löst allt?

• Svar på tråden separerade föräldrar
  • aprilfamilj

Vi är separerade och har en son på 2,5år. Han bor hos mig och är hos sin pappa varannan helg. Även nån dag i veckan om han är ledig.
    Alltid svårt vid separation. Men det är bra om man har en plan. Både för föräldrarna och även barnet. Så vet man vad som gäller och det inte blir så rörigt för barnet heller.
    Hoppas att allt löser sig till det bästa!

• maskros81

Vi spererade för ca två månader sen, har varit på gång sedan ca ett år tillbaka. Vi har ett schema som ser ut så här: 2, 2, 3:  Alltså min vecka: MÅN TIS hos mig ONS TOR hos pappan FRE LÖR SÖN hos mig.
    Och pappans vecka vise versa. Nu har vi tur och bor nära varandra (5 min ) och har bra kontakt med allt som rör sonen. I framtiden kommer vi nog ha varannan vecka, men nu när han e så liten känns detta bra o sonen verkar må toppen, hinner aldrig sakna den andre jätte mycke (sonen e 2,5 år). Hoppas ni hittar ett system som funkar för alla  kram

• L13

Sonens Pappa verkat vara lik ditt ex- han ringde idag o fråga sonen direkt om han skulle komma o hämta i mellandagarna?!
    Vad förstår man inte jag har bett om framförhållning o schema men inget kommer!!!....smsa sen att han får ta de me mig först o i god tid-Inge svar.....
    Vad gör man??? Som de e nu har pappan sonen(2.5år) ca 4tim 2ggr/MÅN!...........

Suck....

Svar på tråden separerade föräldrar