• bamsekram

Hjälp hur räknade man från 1a blödningsdagen fram till ägglossning

Hej jag har totalt fått hjärnsläpp kan någon hjälpa mig.
    Jag fick höra att man kunde räkna från dag ett i mens blödningen och sen att antal dagar framåt för att få fram när det är dax för ägglossning,men jag kommer inte ihåg hur många dagar som skulle gå.Jag får för mig att det är kring 12-14dagar efter 1a blödningsdagen stämmer det???. Att det ska vara då omkring man ska ha samlag för att ha störst chans att bli gravid???!!!
    Är det någon som har sin hjärna med på alla turer.
    Tack på förhand :)

• Svar på tråden Hjälp hur räknade man från 1a blödningsdagen fram till ägglossning
  • bamsekram

Kom på en sak när ska man börja med ägglossnings stickorna???? Jag fick mens igår sön ska jag börja då eller ska jag börja vid slutet av mensen???? Kommer inte ihåg

• Pico

Om du använder äl-stickor så ska man börja på dag 7 tror jag (det står i paketet) och fortsätta tills du har fått utslag. Tyvärr är de långt ifrån 100%-igt säkra. Äl-stickorna visar en stegring av LH-hormon men det är därmed ingen garanti att ägget verkligen släpper. Det enda och säkraste sättet att kolla äl (förutom blodprov hos gyn) är att tempa. Jag har skrivit mer om det i ditt andra inlägg.

Lycka till än en gång!

• bamsekram

Tack för svaret det blev lite fel när det blev på två ställen

Svar på tråden Hjälp hur räknade man från 1a blödningsdagen fram till ägglossning