• JoWiAn

Havandeskapspenning och förskollärare?

Får man havandeskapspenning som förskollärare. Jag är mentir till 12 st barn födda 2008 + att vi har 14 st födda 2007 på samma avdelning. De blir mkt lyft, påklädning, städning av småleksaker osv. Ja ni som är förskoll'rare el barnskötare förstår säkrert

• Svar på tråden Havandeskapspenning och förskollärare?
  • anirac1

Jag jobbar som barnskötare på fsk och sökte hsp. Mitt blev beviljat men inte pga att jag jobbar på fsk. För numera är det svårt att få beviljat för att man jobbar på fsk.

• J o a n n a

Hej. Jag jobbade i en branch där man absolut typ aldrig får beviljad hp. Och det pga att jag gjorde en hel del tunga lyft, tungt ansvar, städning osv..
    Men min bm bad mig att skriva en riktigt utförlig beskrivning av mitt arbete, typ "en dag på jobbet" där man beskriver exakt hur många lyft man gör om dagen och x antal kg dessa lyft innebär, hur många ggr du behöver knäböja per timme osv osv.
    Jag sökte iofs bara halv hp då jag fortfarande ville jobba men inte hade kroppen till det, men fick det beviljat!
    Enligt min bm så är det helt enkelt för många som bara skriver en kort beskriving som inte kan ge fk personal grund för att ge ut hp. Mitt brev var på tre A4.

Så skriv verkligen allt!!
    Lycka till! =))

• LeKaMe

Jag jobbar på förskola och ansökte om hp och blev beviljad fullt. Har även svår foglossning, och hade hört innan att det var väldigt svårt att få hp  men jag testade och fick det beviljat. Så prova!

Svar på tråden Havandeskapspenning och förskollärare?