Har vi vad som krävs?
Hej! Har kontaktat vår hemkommun + grannkommun angående kontaktfamiljsuppdrag, men känner att vi nog egentligen är redo att bli familjhem direkt och behovet finns verkligen i grannkommunen! Vi är ett ungt par men stabilt par (20 års åldern), vi har båda fötterna på jorden. Vi har varit tillsammans i fyra år och har ett bra förhållande. Vi har inga barn men erfarenhet via arbete och syskonbarn. I nuläget studerar vi båda, men det ser jag inte som något hinder då det betyder att vi har extra mycket tid att vara hemma, jag kan även tänka mig att ta ett studieuppehåll för en placerings skull + att jag studerar på distans så när placeringen börjar skola/dagis kommer h*n inte behöva gå långa dagar och jag finns alltid nära.Jag tror att vi båda kommer kunna samarbeta med bios då vi är vana vid att jobba med många olika sorters människor, jag har jobbat med utvecklingsstörda vuxna och har en far som är periodare(men det har jag bearbetat) Vi har enormt engagemang och vill ge ett barn kärlek och trygghet för en period i livet eller hela uppväxten. Tror ni att vi har förutsättningar för att bli familjehem?