• Helen69

Föräldraledig i Kristianstad?

Jag flyttar till Kristianstad i 1 december och känner ingen där som är föräldraledig. Någon som har lust att träffas och ta en fika eller nåt annat kul?

• Svar på tråden Föräldraledig i Kristianstad?
  • xBellax

ja de är lite olika med där har jag förstått.... jodå de är min första.
    Trivs du bra i mammarollen? Hittar ni på om dagarna?

Jag kan tycka de blir lite segt mellan varven så försöker roa oss så gott de går med babysim och babymusik m.m. ibland kör vi och hälsar på lite kompisar osv...

• krian87
    xBellax skrev 2011-01-12 14:33:48 följande:
    ja de är lite olika med där har jag förstått.... jodå de är min första.
    Trivs du bra i mammarollen? Hittar ni på om dagarna?

Jag kan tycka de blir lite segt mellan varven så försöker roa oss så gott de går med babysim och babymusik m.m. ibland kör vi och hälsar på lite kompisar osv...
    jo det blir ju så. 
    Ja jag trivs superbra.=9 du då?

Vi går oxå på babyrytmik och babysim och träffar mammagruppen på öppna förskolan och träffar mammakompisar hemma.  Och sen tar vi lite slappe o fixar dagar emellanåt =) 
  • Helen69

Vinnö har jag varit en del då en av mina bästa vänner bor där:)

• xBellax
    Helen69 skrev 2011-01-12 18:28:42 följande:
    Vinnö har jag varit en del då en av mina bästa vänner bor där:)
    jasså? ja de är ju inte mycke och se men fantastiskt mysigt att bo här faktiskt. Bor i gamla Vinnö.

Var bor du?
    krian87 skrev 2011-01-12 15:59:30 följande:
    jo det blir ju så. 
    Ja jag trivs superbra.=9 du då?

Vi går oxå på babyrytmik och babysim och träffar mammagruppen på öppna förskolan och träffar mammakompisar hemma.  Och sen tar vi lite slappe o fixar dagar emellanåt =) 
    Ja ibland behöver man ha en slappedag ;)

Jo jag trivs jättebra. Tog väl lite tid för mig att landa i rollen men nu är de bara så fantastiskt!
  • Helen69

Jag bor på Östermalm. Vet inte var gamla Vinnö är men jag kör in en väg där det står en skylt om någon gård? Kan det stämma? Det är den enda vägen som jag sett man kan köra in på. Tror det är någon fotbollsplan också bredvid.

• xBellax
    Helen69 skrev 2011-01-12 22:27:58 följande:
    Jag bor på Östermalm. Vet inte var gamla Vinnö är men jag kör in en väg där det står en skylt om någon gård? Kan det stämma? Det är den enda vägen som jag sett man kan köra in på. Tror det är någon fotbollsplan också bredvid.
    jaja men då är de typ vid mig =) de är gamla vinnö... på andra sidan fotbollsplanen är nya vinnö =)
  • little cookie

hoppar in här, bor en bit utanför kristianstad, men är därifrån från början. Har 2 barn i åldrarna 4år och en på 1år.

• xBellax
    little cookie skrev 2011-01-17 12:35:55 följande:
    hoppar in här, bor en bit utanför kristianstad, men är därifrån från början. Har 2 barn i åldrarna 4år och en på 1år.
    Trevligt! Är den han eller hon?
  • xBellax
    little cookie skrev 2011-01-20 09:47:45 följande:
    har två flickorGlad
    Härligt!

Vi kanske hade kunnat styra upp en fika på  barbacka eller nåt nåndag? Hade varit trevligt??
  • zabinahotchili

en träff låter trevligt!

• little cookie
    xBellax skrev 2011-01-24 22:47:53 följande:
    Härligt!

Vi kanske hade kunnat styra upp en fika på  barbacka eller nåt nåndag? Hade varit trevligt??
    det låter bra:)
  • Dallis

Här är en till från trakten som gärna träffar lite nytt folk :) Bor strax utanför Önnestad och har en son född nov-10

• xBellax
    Dallis skrev 2011-01-31 01:12:02 följande:
    Här är en till från trakten som gärna träffar lite nytt folk :) Bor strax utanför Önnestad och har en son född nov-10
    Heej..

vad kul! Jag bor strax utanför Färlöv så ganska närma då! Brukar du vara på öppna förskolan eller liknande?
  • Dallis
    xBellax skrev 2011-02-13 20:25:36 följande:
    Heej..

vad kul! Jag bor strax utanför Färlöv så ganska närma då! Brukar du vara på öppna förskolan eller liknande?
    Ja, det är ju inte så långt :)

Jag har inte varit på öf än, men tänkte masa mig dit nån dag. Går du i Färlöv eller Önnestad? Kanske båda?
  • xBellax
    Dallis skrev 2011-02-13 23:02:49 följande:
    Ja, det är ju inte så långt :)

Jag har inte varit på öf än, men tänkte masa mig dit nån dag. Går du i Färlöv eller Önnestad? Kanske båda?
    Jag går i Färlöv! På Torsdagarna är de för barn under 1 år. Supermysigt har vi de! Kom gärna dit är mellan 09,15-11,30 ungefär... man kan komma när man vill men vi brukar sjunga lite vid 10,30..
  • Dallis

Om sonen är frisk tills dess, så dyker jag nog upp nästa vecka Glad

• xBellax
    Dallis skrev 2011-02-25 23:34:22 följande:
    Om sonen är frisk tills dess, så dyker jag nog upp nästa vecka Glad
    ja gör de!!!
Svar på tråden Föräldraledig i Kristianstad?