• elovesj

Hur tänker ni när ni svarar i en tråd? Era argbiggor :-) *skoj*

... Om TS är ledsen/arg/bitter/löjlig/sorgsen/frågande etc... Så svarar många här inne med en icke respektabel ton..

Det kan vara allt ifrån att "hoppa på" TS, att skriva om hennes andra frågeställningar i andra trådar, att skriva att hon är *hårda ord*, att hennes känslor är fel, och allt i väldigt hårda ordalag.

Jag har precis upptäckt att man kan klicka på "visa endast" i trådar och se enskilda medlemmars inlägg i den tråden.
    Och jag HÄPNAR över att samma person kan "bevisa sin tes" över att TS har helt gaaaalet fel. Vad vinner man på det??

Varför gör NI så?
    Vissa svar kan jag redan nu fylla i själv
    * Vem är det som avgör vad som är vad? Grrrr
    * Det här är ett forum, då får man räkna med vilka svar... Agg agg :).

Men är det så? OM man är i sorg och skriver av sig, även om man uppfattas olika av olika människor, är inte alla värda lite respekt? Härinne kan man ju faktiskt se rena rama förföljningar och nästan besatta människor som måste bara måste"mangla ner TS och hitta medhåll"...

SHOT!

• Svar på tråden Hur tänker ni när ni svarar i en tråd? Era argbiggor :-) *skoj*
  • Mariohn
    elovesj skrev 2010-11-10 14:35:34 följande:
    Läxar du upp mig? Gråter
    Ömt och tjärleksfullt givetvis! Med en respektabel ton! 
  • lokisse
    elovesj skrev 2010-11-10 14:35:34 följande:
    Läxar du upp mig? Gråter
    är det inte du som star för upläxandet? är inte hela din trad en upläxning?
    Nej det tror jag inte!
  • Stealth
    elovesj skrev 2010-11-10 12:57:46 följande:
    Absolut inte Lokisse, men det är väl fler än du registrerade på familjeliv? Du behöver inte svara ngt mer, du kan lämna tråden :).
    Nu blir du den där personen som jag  kommer sitta uppe sent för att försöka få att fatta vad du gör fel. Tack, nu löste du min sysselsättning ikväll med!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

Hoppas denna fungerar:

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Mariohn
    Stealth skrev 2010-11-10 15:21:52 följande:
    Hoppas denna fungerar:

*dog av skratt* 
  • lokisse
    Hoppas denna fungerar:

gah!
    *nu blev det toa panik*
    Nej det tror jag inte!
  • M C
    VirrigaVerna skrev 2010-11-10 12:38:43 följande:
    Du är väl väldigt sällan drumdryg och småelak?
    Hehehe, du är snäll du. I tråden som TS länkade in kan man läsa exakt hur småelak och dumdryg jag kan vara när det är så ytterst korkade åsikter som framförs att jag får ett gallstensanfall.
    Jag är inte ett dugg snäll mot folk som seriöst säger att gud skapade jorden och att jag är djupt olycklig eftersom jag är Ateist (ska sägas som KarlBertils pappa säger Kommunist).

MEN jag försöker att hålla mig till deras ohyggligt korkade åsikter och inte hur korkade de verkligen är.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Hoppas denna fungerar:

Hahahahahah, underbar!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Mad as snow
    elovesj skrev 2010-11-10 11:49:32 följande:
    Vad vinner du/man på att vara påstridig? Varför liksom? I många trådar så kan just se det som du beskriver, ganska hårda motstånd.. why liksom?
    Det beror väl på vad man har för allmän syn på vad en diskussion på nätet ska innehålla och innebära. Om en väldigt impulsiv människa som baserar varje inlägg på sina egna emotionella utspel hamnar i en debatt med mig, som är mer intresserad av debatteknik och rationellt tänkande - så kommer det givetvis att bli pannkaka av alltihop. I det läget uppfattas jag om påstridig eftersom vederbörande ofta utropar "påhopp!" efter varje ifrågasättande från min sida. Det betyder inte att jag själv tycker att jag är påstridig eller att jag anser att jag skulle ha något att vinna på det. Däremot anser jag att vuxna människor som lägger ut påståenden och åsikter till allmän beskådan på ett forum som är till för just diskussion, får acceptera att behöva förklara sina inlägg om det behöv. Får acceptera att alla inte håller med. Att det ifrågasätts. Om man lägger sig i fosterställning på grund av det kanske man ska blogga istället för att debattera?

(och jag triggas fortfarande inte av att ifrågasätta ledsna och desperata människor) 
  • Mad as snow

(har knäckebrödssmulor under tangent "s")

• elovesj
    Mad as snow skrev 2010-11-10 19:19:55 följande:
    (har knäckebrödssmulor under tangent "s")
    Bättre det än att ha sonens slime över tangenterna .... Uak....
  • Mad as snow
    elovesj skrev 2010-11-10 19:25:44 följande:
    Bättre det än att ha sonens slime över tangenterna .... Uak....
    Skrattande

Fast det här börjar bli rätt jobbigt. Smulan flyttar sig också så rätt var det är kan jag inte göra mellanslag. Kanske dags att sluta hetsäta framför datorn?
  • M C
    Mad as snow skrev 2010-11-10 19:28:59 följande:
    Skrattande

Fast det här börjar bli rätt jobbigt. Smulan flyttar sig också så rätt var det är kan jag inte göra mellanslag. Kanske dags att sluta hetsäta framför datorn?
    Jag dammsög tangetbordet idag. Det var ungefär tio bokstäver som jag fick backa och fylla i varje gång. *suuuck*
    Bättre nu!
  • Mad as snow
    M C skrev 2010-11-10 19:45:33 följande:
    Jag dammsög tangetbordet idag. Det var ungefär tio bokstäver som jag fick backa och fylla i varje gång. *suuuck*
    Bättre nu!
    Varför i helvete har jag aldrig tänkt på det?
  • VirrigaVerna
    M C skrev 2010-11-10 16:37:22 följande:
    Hehehe, du är snäll du. I tråden som TS länkade in kan man läsa exakt hur småelak och dumdryg jag kan vara när det är så ytterst korkade åsikter som framförs att jag får ett gallstensanfall.
    Jag är inte ett dugg snäll mot folk som seriöst säger att gud skapade jorden och att jag är djupt olycklig eftersom jag är Ateist (ska sägas som KarlBertils pappa säger Kommunist).

MEN jag försöker att hålla mig till deras ohyggligt korkade åsikter och inte hur korkade de verkligen är.
    Jag kan se en skillnad på att vara snäll och att vara elak
    Är man snäll om man bara jamsar med i en debatt eller diskussion eller kan man vara snäll trots att man har andra åsikter än t.ex TS.
    Jag tycker nog ändå att det jag har sett av dig är snällt så tillvida att du går åt åsikten eller påståendet utan att såga den som levererar det.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • M C
    VirrigaVerna skrev 2010-11-11 11:43:17 följande:
    Jag kan se en skillnad på att vara snäll och att vara elak
    Är man snäll om man bara jamsar med i en debatt eller diskussion eller kan man vara snäll trots att man har andra åsikter än t.ex TS.
    Jag tycker nog ändå att det jag har sett av dig är snällt så tillvida att du går åt åsikten eller påståendet utan att såga den som levererar det.
    My mission is accoplished.
  • VirrigaVerna
    M C skrev 2010-11-11 11:47:18 följande:
    My mission is accoplished.
    Well done
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Hur tänker ni när ni svarar i en tråd? Era argbiggor :-) *skoj*