• Byhlin93

ensamstående mammor/pappor - se hit!!

hejhej :) 

Jag har suttit och tänkt på ensamstående förälder, många gånger. Att ni verkligen är starka, ni kämpar verkligen! Så en massa kärlek till er, för att ni är så starka och visar att ni klarar det galant - även fast ni är ensamstående!

Nu till frågan iallafall. Låt oss säga att du har 3 småbarn. ett barn är 3, den andra är 2, och den sista är 1 . Det är ju självklart att ni måste hålla koll på dom. Det jag sitter och tänker just nu är, tänk om du blir AKUT skitnödig.... Hur gör du då? Sitter du på toa med öppen dörr, eller hur gör ni egentligen?

Haha, har suttit och tänkt på det hur länge som helst, och vill ha svar. Det är så ofattbart hur man kan hinna med allt egentligen.

Hoppas på svar!! :D

KRAM TILL ER!

• Svar på tråden ensamstående mammor/pappor - se hit!!
  • La Lola

Eh...hur gör vi gifta när vi är ensamma hemma?
    Det är väl samma sak?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Byhlin93

Jo det kanske det är. Förlåt om du tog illa upp då.

• La Lola
    Byhlin93 skrev 2010-11-09 10:48:27 följande:

Jo det kanske det är. Förlåt om du tog illa upp då.

Tog illa upp?
    Nä, jag funderade mest varför du tror att det är nån skillnad på hur ensamstående o sambos/gifta gör....
  • Byhlin93

Okej, jag tror iallafall att det är skillnad... Om du är gift, så har ju någon koll på vad barnen gör i lägenheten / huset. Man kan väl inte stänga in dom på toa tillsammans med en, om man är ensamstående...?

Därför undrar jag hur ni gör, för du sitter ju på toa, och barnen härjar i lägenheten.. du ser ju inte vad dom gör..

• La Lola
    Byhlin93 skrev 2010-11-09 10:54:09 följande:

Okej, jag tror iallafall att det är skillnad... Om du är gift, så har ju någon koll på vad barnen gör i lägenheten / huset. Man kan väl inte stänga in dom på toa tillsammans med en, om man är ensamstående...?

Därför undrar jag hur ni gör, för du sitter ju på toa, och barnen härjar i lägenheten.. du ser ju inte vad dom gör..

Om jag är ensam hemma menade jag ju såklart!
    Skitnödig blir iaf inte jag enbart när maken är hemma....
  • Byhlin93
    La Lola skrev 2010-11-09 10:55:18 följande:
    Om jag är ensam hemma menade jag ju såklart!
    Skitnödig blir iaf inte jag enbart när maken är hemma....
    aha okej .. Det är en sak som jag inte ritktigt fattar hur man hinner med alla småbarnen medans de sitter på toa. :P vad jag har hört så är det jätte många som klarat det galant, men jag förstår inte HUR! :p
  • La Lola
    Byhlin93 skrev 2010-11-09 10:58:15 följande:
    aha okej .. Det är en sak som jag inte ritktigt fattar hur man hinner med alla småbarnen medans de sitter på toa. :P vad jag har hört så är det jätte många som klarat det galant, men jag förstår inte HUR! :p
    Vad är det du inte förstår?
    Hemmet är förhoppningsvis så pass barnsäkert att inget extremt händer under den tid man befinner sig på toa.......
  • Byhlin93
    La Lola skrev 2010-11-09 10:59:34 följande:
    Vad är det du inte förstår?
    Hemmet är förhoppningsvis så pass barnsäkert att inget extremt händer under den tid man befinner sig på toa.......
    Jo, det kan möjligtvis vara så. Om jag skulle sitta på toa med mina 3 småbarn, då skulle jag ropa på dom, så jag ser dom, vad dom gör... Vet inte varför, men jag skulle helst inte vilja sitta på toa, utan mina barn i synhåll..

Men det kanske beror på för att jag är hörselskadad, och inte hör på långt håll... Fast det är ju olika. :)
  • mia maria

Hur gör du själv när du är bajsnödig o din man inte är hemma?
    Håller du dig tills han kommer hem, eller...??

Dumma frågor ger dumma svar..

• Byhlin93
    mia maria skrev 2010-11-09 11:32:40 följande:
    Hur gör du själv när du är bajsnödig o din man inte är hemma?
    Håller du dig tills han kommer hem, eller...??

Dumma frågor ger dumma svar..
    det finns inga dumma frågor... bara dumma svar :)
    Jag håller mig hellre tills min kille kommer hem. Men om jag är ensamstående, så sitter jag på toa med öppen dörr med barnen inom synhåll.
  • La Lola
    Byhlin93 skrev 2010-11-09 11:40:26 följande:
    Jag håller mig hellre tills min kille kommer hem. Men om jag är ensamstående, så sitter jag på toa med öppen dörr med barnen inom synhåll.
    O hur nyttigt är det att gå o hålla sig då?
    Men visst, vill man få problem med magen så.....

Varför kan man inte ha barnen inom synhåll om man är gift men ensam hemma?
    Det blir ju samma sak!
  • mia maria
    Byhlin93 skrev 2010-11-09 11:40:26 följande:
    Oj, ja själv skulle jag ha väldigt svårt för att lära mig att uträtta mina behov på utsatta tider, alternativt gå o vänta på att en sambo ska komma hem.

Vad gör du om du blir bajsnödig direkt på morgonen o det är en hel arbetsdag kvar tills din sambo kommer hem?
    Kan inte vara bra för magen att gå o hålla sig så länge - o inte så lätt heller!

Eller är det då som du bajsar med öppen dörr o barnen inom synhåll?

Om du tänker till lite så är det nog inte så stor skillnad på hur du som sammanboende gör när du bajsar än när vi ensamstående gör det.
    Ja, förutom att vi ensamstående inte behöver gå o hålla oss tills karln kommer hem förstås...
  • Linnea1981

Själv har jag bara ett barn och hon börjar bli lite större nu, men sen vi separerade (då hon var knappt 2 år) och kanske även innan dess, har hon varit min ständiga följeslagare...
    EN sak är att skita inför sitt barn. Det förstår barnet för det gör dom själva... blir en annan när man har en nyfiken två-åring som tittar på när man kör upp en tampong i musen kan jag lova;o) Min otroligt snälla, då 2½-åriga dotter, satt sedan i bilen och berättade för mej att "Mamma... Jag ska köpa en ROSA tampong till dej" (Rosa var favoritfärg redan då)

Glamourösa livet för småbarnsföräldrar... antagligen oavsett om man lever ihop med den andra föräldern eller ej

• Succubusan

meeen gud vad otrevliga ni är.. hon ställer ju bara en fråga? jisez

man snabb-bajsar...det är svaret! med öppen dörr Ja så man i alla fall hör de små liven Glad 

• HäxanSurtant3

Man säger "nu måste mamma gå på toaletten och bajsa." Så gör man det med öppen dörr och får ett gäng leksaker av sin lille son som underhållning.

Inte särskilt märkvärdigt. Det går att duscha i fred med men dörren öppen. Sonen ser då film eller lägger pussel.

Man får ju se till ha ett barnsäkert hem så man inte behöver ha 100% koll hela tiden. Jag brukar vara i andra rum än min son, hör ju honom ...Och blir det för tyst så kollar jag efter.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
Svar på tråden ensamstående mammor/pappor - se hit!!