• agnetaasp

Någon som kan tipsa om en fin dopsång?

Vi ska döpa vår dotter i januari och jag är nu på jakt efter en passande sång som ska sjungas av min lillasyster på dopet. Vi vill  hitta en sång med fin och berörande text, gärna på svenska. Den ska helst inte vara för uttjatad.
    Är det någon som har använt någon sång som ni kan tipsa om?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om en fin dopsång?
  • Fru F

"Välkommen till jorden"
    vet inte vem som skrivit den men den är så fin och jag blir tårögd varje gång jag hör den, spelade den massor när lilleman var nyfödd.

• änglavinge

Jag brukar söka runt på Spotify, söker antingen på det aktuella namnet eller andra passande ord. Lycka till!

• Angel28

VÄLKOMMEN TILL JORDEN!!! Den är sååå fantastiskt fin, en vän till oss sjöng den på vår sons dop för 2år sen!
    Det var svårt o hålla tårarna borta!!!

lycka till o hoppas du hittar nått du gillar

• lillesa

"Handens fem fingrar" med Peter LeMarc är superfin
    "Älskad från första stund" är också en låt med honom. den skrev han till sin dotter 

Hoppas du hittar nån fin!  

• Tezan

Niklas strömstedt: Nu har det landat en ängel! Vi hade den på vår sons dop, då sjöng våra kompisar den, de hade arrangerat om den till en balladversion!

• Virrpirr
    Dieselmom skrev 2010-11-10 07:33:53 följande:
    "Prins Noel" är helt underbar! otroligt vacker och ovanlig skulle jag tro ;)
    Håller med! Var på ett dop för nån månad sedan när de spelad den och inte ett öga var torrt.
  • nelli08

" Det vackraste" med Cecilia Vennersten

Svar på tråden Någon som kan tipsa om en fin dopsång?