Sexet funkar inte....alls...
Hej,
jag och min sambo har varit tillsammans i 5 år och enligt mej så funkar inte sexet överhuvudtaget och har i stort sett aldrig gjort... Det e klart ibörjan så fick vi till det kanske 2ggr/månad men nu går de nån månad innan vi ens försöker få till det. Och oftast går det inte alls, han säger att han får sån prestationsångest. Och att han är så osäker och oerfaren med dåligt självförtroende, vilket jag inte förstår hur han kan ha.
Nu är det säkert 4 månader sen sist, och vi är bara 28 år och borde ha ett bra sexliv!!
Jag vet att han inte trivs på jobbet just nu. Han verkar inte ens tända på mig, jag vet att det inte är vanligt men att det existerar att tjejen vill oftare än killen. Jag vet inte om jag orkar ha de såhär hela livet, vi pratar om att skaffa barn någorlunda snart men hur ska de gå om vi inte ens har sex? Det har gått så långt att jag inte heller blir sugen längre för att jag vet att de blir så laddat och att det inte funkar när vi väl ligger där.
Vi pratar om detta OFTA, eller rättare sagt jag pratar om detta ofta. jag har "hotat" att om detta inte löser sig innan jul ska vi prata med nån slags parterapeut eller vart man nu vänder sig, att skriva här är första steget på vägen...Men han vill aboslut inte prata med någon, han vill inte "utelämna" sig till någon utomstående.. men jag tycker att om han vill satsa på oss som han säger att han verkligen vill så måste det lösa sig och han får offra sig för oss. Vad ska vi göra? några tips på vart man kan vända sig, eller hur vi allmänt kan göra? Väldigt tacksam för funderingar och svar!!!!!