• änglavinge

Vilken är er favorit sång hemma hos er?

Här hemma dansar och sjunger vi väldigt mycket tillsammans, mest blir det 'gamla goda' trudilutter som jag själv lyssnade på när jag var liten Glad

Så nu undrar jag vad ni sjunger och dansar till hemma hos er! Med dans tänker jag på olika rörelser till musiken som alla gör likadant. Berätta gärna vilka rörelser ni gör oxå! Hoppas på att få lite nya tips och ideér!

Vår favorit är ''Vick-på-rumpan-affärn" med Kristian Thuresson, och dansen till den är att härma hela förloppet och allt som önskas köpa Skrattande

• Svar på tråden Vilken är er favorit sång hemma hos er?
  • Eisa

Hjulen på bussen med Matilda Åström!

• Selma1966

Imse vimse spindel var den vår son föll för som adopterad då språket brast men rörelserna var roliga.

När vi dansar runt i vardagsrummet är det till vilken musik som helst. Jag har passar på när jag är föräldraledig och började i ena hörnet av cd-samlingen och arbetar mig framåt för att återuppleva all musik jag nästan glömt att jag/vi har. Så det har varit vild blandning av Robbie Williams, Boney M, Aerosmith och Cornelis Wreswijk. Sonen gillar allt så länge vi dansar och fånar oss tillsammans. På det viset får vi variation och jag återupplever gamla minnen

• anyXX

min 2,5-åring älskar Petter sprattelgubbe (eller vad den heter)

Iris 080308 & Nils 100319
  • Faile

Det varierar, men eftersom vi tittar mycket på Mora träsk så blir det ofta några av deras sånger. Speciellt Mora träsk sånglekar 1, den är mest populär hos ungarna.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Pumpkin

Hjulen på bussen och Imse Vimse. Fast sonen är bara knappt 6 månader, så han dansar inte så värst mycket

• Ruggugglan

De vanliga visorna som blinka lilla stjärna, imse vimse spindel och bä bä vita lamm är låtar som vi sjunger flitigt. Men en favorit är "Vi cyklar runt i världen" (tror den heter så..)

• Ediths mamma

vi lysnar på salsa/batchata musik o dansar salsa... edith i famnen eller sele
    iblan tittar hon bara oxo :)

all musik i min mobil rockar vi oxo till

vanliga barnlåtar dansar hon aldrig till :(

• änglavinge

Vad härligt att höra att det är fler som rockar loss med kidsen därhemma :) Ska kolla upp några av era favoriter och se vad mina kids tycker!
    En annan skiva som går nästa varje dag här hemma är Mamma Mia! Började med att dom såg filmen med mig, sen vill dom dansa runt här hemma så som dom gör i filmen - och sjunga låtarna! Sockersött värre Hjärta

• Selma1966

En gång var jag lite fundersam över om sonen stördes av hög och riktigt hård metalmusik i en butiks högtalare. Han tittade lugnt på ett par hallowenmasker och somnade sedan stilla till dånande högtalare. (så högt brukar vi inte ha hemma).

Svar på tråden Vilken är er favorit sång hemma hos er?