• sooolis

mensvärk 1 månad efter förlossning, kan jag vara gravid?

Fick en son för 1 månad sen.
    avslaget slutade väldigt tidigt så det var okej att ha sex igen.
    Har haft oskyddat sex 3 gånger efter förlossningen.
    Hade mensvärk ungefär den 4,5 & 6, alltså då jag brukade ha ägglossning innan jag blev gravid, hade även sex då.
    Sen slutade det & nu har mensvärken kommit tillbaka.
    Kan jag var gravid så här fort efter, eller är det något annat?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden mensvärk 1 månad efter förlossning, kan jag vara gravid?
  • sooolis

fick mensen, men nu är ag gravid, sonen blir 2 månader på lördag. Vet inte om jag kommer klara av en abort, men känns som att ingen skulle stötta mig  att behålla

• LillaMammis
    sooolis skrev 2010-12-09 12:54:03 följande:
    fick mensen, men nu är ag gravid, sonen blir 2 månader på lördag. Vet inte om jag kommer klara av en abort, men känns som att ingen skulle stötta mig  att behålla
    Men om du nu var så orolig för att bli gravid varför har du då sex överhuvudtaget? Och sen oskyddat?
    Jag och mina barn gör världen lycklig
  • BeautifulFlower

varför skyddar du dig inte då om du inte vet om du är redo att ha 2 barn inom loppet av 1 år?
      inte för att verka som en riktiig bitterfitta men du vet ju hur barn blir till och att man faktiskt kan bli gravid om man kör oskyddat..

• Bonnie Tyler

Men om du var orolig redan för en månad sedan, varför fortsatte du då med oskyddat sex?

• Bonnie Tyler

äsch, är väl onödigt att säga klant, men jag undrar ändå varför oskyddat när du redan var oroad förra månaden...?

Kanske ville du ändå bli gravid, eller? 

• l ä n g t  a n d e
    sooolis: vilket beslut du än fattar så önskar jag dig lycka till. du kanske kan vända dig till mvc / bvc om att få samtala med en beteendevetare el. liknande och ventilera dina tankar. hoppas du och din partner kommer fram till ett beslut som känns bra för er båda. återigen, lycka till.
  • sooolis

Faktisk så var detta inte oskyddat, efter jag fick mensen så förstod jag ju att jag skulle få äl så vi skyddade oss.

• Topcom
    sooolis skrev 2010-12-09 20:28:15 följande:
    Faktisk så var detta inte oskyddat, efter jag fick mensen så förstod jag ju att jag skulle få äl så vi skyddade oss.
    Du hade kondom eller? Du kunde inte tänka ett steg längre och ta ett dagen-efter-piller?
  • sooolis

Ja precis.
    Jag visste ju inte när jag hade ägglossning, & eftersom vi bara hade sex en gång då så vet jag ju nu att jag hade det då, men det var inte vid samma dag som innan.
    & chansen är ju inte så stor att man blir gravid fast man har kondom, det händer, men det är inte vanligt. 

• sooolis

jag tror ju knappast att du brukar ta dagen-efter-piller efter varje gång?

• Topcom
    sooolis skrev 2010-12-10 00:16:02 följande:
    jag tror ju knappast att du brukar ta dagen-efter-piller efter varje gång?
    Om jag har sex och kondomen spricker så tar jag ett dagen-efter-piller. Sen har jag inte sex mer tills jag får min mens. Allt för att undvika graviditet. Jag "skiter" inte i det och hoppas på det bästa.
Svar på tråden mensvärk 1 månad efter förlossning, kan jag vara gravid?