• FruLööve

Taxiförare Eller någon inom transport på Smällen?

Är jag helt själv  med att vara chaufför och va gravid?

Undra lite hur alla andra har gjort som jobbar inom transport mot slutet och så där

• Svar på tråden Taxiförare Eller någon inom transport på Smällen?
  • Finesse

Jag jobbar inom transport.. men dock inte som chaufför.. å jag är nu 50% sjukskriven.. vet dock inte ännu om det går igenom.. kommer givetvis att ansöka om hp då jag har ett tungt jobb med farliga kemikalier..

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • FruLööve

Va bra att någon svara!

Har du några krämpor eller så för att du är sjukskriven eller de är bara för att de är tungt?

• Finesse
    FruLööve skrev 2010-11-11 21:24:22 följande:
    Va bra att någon svara! Har du några krämpor eller så för att du är sjukskriven eller de är bara för att de är tungt?

Jag har snett bäcken som blir ännu mer påverkad när jag är gravid.. foglossning och ischias.. gör att det är stora problem att stå upp länge.. vilket är det enda jag gör på mitt jobb, stå å gå..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Ilus

Busschaufför - känner inge besvär så tanken har inte slagit mig. Om det är så att jag senare kommer få mer besvär så får jag ta det då!
    är i v 34 nu! 

• FruLööve

Jag kör ju färdtjänst så de är mycket rullstolar och bårar, mycket tunga lyft!

Har du med mycket tunga lyft?

• Ilus

Det är inte farligt mycket tunga lyft, bara när man lastar bussen... Då kan det ju vara lite meckigt, den ergonomiska arbetsställningen funkar inte riktigt när man kryper runt i bagaget under bussen. 
    Kör beställningstrafik så det varierar en del med hur mycket lyft det blir.

Svar på tråden Taxiförare Eller någon inom transport på Smällen?