• Här och nu

Fira jul med nån det är synd om

Jag tänker på alla trådar där man undrar, om man ska fira jul med sin otrevliga svärmor, mamma osv. Med den som alltid ställer till bråk, blir full, vill bestämma osv. Visst finns det gråskalor, men är du den som står ut till nästan varje pris eller som kan säga nej, även om personen riskerar att sitta själv till jul. Jag har tillhört de barmhärtiga, men svängt åt andra hållet. Minoriteten ska inte göra att majoriteten lider, om man säger så. Och har man barn anser jag att de är viktigast.

• Svar på tråden Fira jul med nån det är synd om
  • Här och nu

Inte bara klick utan svar också, tack!

• Kaxelsson

Barnen ska alltid komma i första hand. Finns risk att barnen "far illa" så är det själ nog att inte fira med "dessa" personer.
    Sen handlar ju julen om att ge och om att ta, dvs inte att bara ge ge och ge :))

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • Här och nu
    Kaxelsson skrev 2010-11-10 22:38:51 följande:
    Barnen ska alltid komma i första hand. Finns risk att barnen "far illa" så är det själ nog att inte fira med "dessa" personer.
    Sen handlar ju julen om att ge och om att ta, dvs inte att bara ge ge och ge :))
    Utveckla lite närmare!
  • Kaxelsson
    Här och nu skrev 2010-11-10 22:43:27 följande:
    Utveckla lite närmare!
    Julen för mig handlar om att tillbringa den tiden med nära och kära där vi både ger och tar av varandra.
    Jag vill inte fira jul med någon som får mig nedstämt eller någon som blir otrevlig efter ex ett antal glas sprit eller julöl. Givetvis snackar vi inte om 2-3 glas utan om lite mer redlösa.
    Sen finns det ingen glädje, inget att få ut av att fira jul med någon som man egentligen inte vill fira med.. ;)
    ☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • Här och nu
    Kaxelsson skrev 2010-11-10 23:27:21 följande:
    Julen för mig handlar om att tillbringa den tiden med nära och kära där vi både ger och tar av varandra.
    Jag vill inte fira jul med någon som får mig nedstämt eller någon som blir otrevlig efter ex ett antal glas sprit eller julöl. Givetvis snackar vi inte om 2-3 glas utan om lite mer redlösa.
    Sen finns det ingen glädje, inget att få ut av att fira jul med någon som man egentligen inte vill fira med.. ;)
    Någon som får dig nedstämd... Betyder det att en person med känd depression inte skulle va välkommen?
  • Sarah f

Nix, jag står inte ut med folk som inte kan bete sig. Jag avstår hellre från sällskap än umgås med personer som förstör min dag. Mina barn är likadana. Vi pysslar om varandra och de som inte kan bete sig vettigt får fira med likasinnade.

Svar på tråden Fira jul med nån det är synd om