• Pärla

Libero eller Pampers, vilken tycker du är bäst och varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-10 22:31
    Själv gillar jag Libero för den har mer blöj känsla än den nya Pampers Active fit! Den är så tunn!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Libero eller Pampers, vilken tycker du är bäst och varför?
  • Sofie 87

Vi använde pampers i början då dem var mycket mjukare, men nu använder vi libero! Tycker dem sitter mycket bättre och håller tätt. Sen får alla barnen utslag av pampers blöjor och tycker endel av blöjorna luktar så mycket parfym!

• Jenny26

LIBERO är helt klart bäst. Mjuka, superbra passform. luktar lite och aldrig några läckage.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Vaniljkex

Pampers, de haller torrt , sitter bra och ar inte sa pappriga som Libero. Jag tycker inte att Libero kanns bekvama, man behover ju storre klader till bebisen om den blojan ska fa plats Och ja, jag har testat Libero.

• Bambusa
    Sofie 87 skrev 2010-11-10 23:10:48 följande:
    Vi använde pampers i början då dem var mycket mjukare, men nu använder vi libero! Tycker dem sitter mycket bättre och håller tätt. Sen får alla barnen utslag av pampers blöjor och tycker endel av blöjorna luktar så mycket parfym!
    ja, vi har bara använt dom pampers utan lotion i,newbaby har ingen och inte heller babydry..
    men tex aktiv fit har ( haft iaf..) luktade inte bra efter dom kissat i den..
  • miacia

För en månad sen tyckte jag Pampers, när min son var ca 3 månader. Just för att han inte fick utslag i rumpan av dessa. Men då började Pampers New Baby vara för små och då började vi testa runt och fastnade för Libero. Förut tyckte jag att dessa var för stora och för breda i grenen. Men nu sitter de perfekt! Sen tyckte jag att det såg lite "kemiskt" ut med lila blöjor....

• snillis

Libero

Pampers luktar ju f-n.

• Fr1dlyst

Jag HATAR libero. De läcker, stinker kiss och surt och är plastiga.

Pampers och huggies använder jag till mina söner.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • 8Viola2

Libero kör vi med!

Har testat Pampers men gillar inte materialet annars funkar de precis lika bra.
    Som någon tidigare nämnt, Libero känns mer som en blöja.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Bambusa
    miacia skrev 2010-11-11 09:30:11 följande:
    För en månad sen tyckte jag Pampers, när min son var ca 3 månader. Just för att han inte fick utslag i rumpan av dessa. Men då började Pampers New Baby vara för små och då började vi testa runt och fastnade för Libero. Förut tyckte jag att dessa var för stora och för breda i grenen. Men nu sitter de perfekt! Sen tyckte jag att det såg lite "kemiskt" ut med lila blöjor....
    lila???   vilka blöjjor är de??  jag skulle gärna ha en vit blöja med på sin höjd lite figurer där man sätter "tejpen" inte så snyggt med ljusa bodys när de lyser igenom från blöjorna.. speciellt på sommarn blir de ju så.. Obestämd
  • édes80

Libero är bäst!
    Pampers sväller upp som en ballong bara bebisen kissat en gång. Kan inte vara skönt...

• April barn

Libero, gillar inte allt pampers har i sina blöjor..

• Åskan

Libero. Pampers har visserligen bättre passform, men de känns "saggiga" jättefort och de håller inte tätt lika länge som libero heller (tex nätter).

• miacia
    Bambusa skrev 2010-11-11 13:44:13 följande:
    lila???   vilka blöjjor är de??  jag skulle gärna ha en vit blöja med på sin höjd lite figurer där man sätter "tejpen" inte så snyggt med ljusa bodys när de lyser igenom från blöjorna.. speciellt på sommarn blir de ju så.. Obestämd
    Pampers Active fit!
  • Bambusa
    miacia skrev 2010-11-11 16:50:15 följande:
    Pampers Active fit!
    okej..

ja tycker libero är så tjocka, mkt smidigare med en tunn blöja, så lnge den håller bra, vilket pampers babydry gör, längsta våran dotter haft var 14timmar, å de va massa kiss, men den höll tätt...
  • Lottaa

Jag tycker Pampers är bäst, och visst, jag håller med om att det ser konstigt ut med lila blöjor, och ja, de luktar lite.
    Men å andra sidan så ska ju inte bebisen ha på sej en blöt blöja, så när det börjar lukta, är det dags för en ny.
    Har testat libero, men det var ett tag sedan, och de kändes så styva, och läckte.
    Men det är ju så olika med formen på våra bebisar. ;o)

Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • Greta Mullberg

Det är lite 50/50 där. Pampers gillar jag eftersom de är så tunna men de luktar ju bananapa om man jämför med Libero. Ibland så tror jag att ungen har skitit men så öppnar jag paketet och finner till min stora besvikelse nada bajs där. Båda har i övrigt bra passform och uppsugningsförmåga.

Köpte Änglamarks blöjor en gång med sån där våtindikator och det rann ju ut både det ena och det andra bak i ryggen på stackarn. Så det blir inga fler såna för oss

• Curious

Första veckorna använde vi pampers newborn eftersom vi hade massvis med rabattkuponger så ett paket kostade bara 10 kr. Sen gick vi över till libero när vi bytte storlek för de kändes lite rejälare men nu har vi bytt tillbaka till pampers igen just för att de är lite smidigare och tunnare nu när hon rör på sig såpass mycket. Inga blöjor har läckt förutom liberos byxblöja som vi fick som prov. Kan dock hålla med om att pampers active fit luktar väldigt mycket kemikalier, speciellt när det är kiss i blöjan, men jag tycker ändå att den passar bäst för tillfället.

Svar på tråden Libero eller Pampers, vilken tycker du är bäst och varför?