Uppköpta och jag gravid mitt i allt
Åhhh, vad göra??? Jag har precis blivit gravid (4 veckor) och mitt företag har precis blivit uppköpta. Nu vet ingen om de blir kvar. å till min fråga:
Det ryktas att de kommer vilja ha mig kvar på en tjänst. Vad gör jag då? Tackar nej eftersom jag inte vill hålla på att besrätta jag är gravid. Eller ska jag bara tacka ja och låtsas som ingenting och berätta för arbersgivaren efter 2 veckor...!? Inge kul början liksom.
Tackar jag nej så kanske jag har lön i 3-5 månader och sen står jag arbetslös ju, för vem vill anställa en höggravid??
Vad gör?? Kan inte ens glädja mig åt att vara gravid för jag bara nojjar hela tiden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-15 19:45
Nä, nu vet jag inte alls. Nu är förhandlingarna slut och jag har två alternativ: jobba till sista mars och ha lön till sista juni ELLER ta ett nytt jobb hos dem som nåt jag aldrig gjort förr... De vet så klart inte jag är gravid i 10 veckan för vill inte berätta för nån än. Vad göra??? Är såååå himla trött, vill bara ta erbjudandet att bli uppköpt och få vara ledig innan bebben. Så säger andra: men så klart du måste ta jobbet du får aldrig ett nytt som trebarnmamma.... OM jag ska ta jobbet ska man ljuga och inget berätta om att man är gravid?
Jäkla skitblä, varför skulle de köpa ut oss, planen var ju så bra innan,