• Ewis08

AVA i St Petersburg

Hej!

Jag är ny här på forumet men inte alls ny i försöka-att-bli-gravid. Efter några misslyckade IVF och även två ÄD på Clinik Elite i Tarttu så tänkte jag nu göra nya ÄD-försök. Skam den som ger sig... ;)

Är det någon här på forumet som har varit i St Petersburg och gjort ÄD? Min gynekolog rekommenderar den kliniken starkt och det har kanske börjat smälta in att jag nog borde lyssna på hans rekommendationer och råd, men jag tycker att det verkar så bökigt med visum och allt, och behöver därför råd om det är någon annan som har varit där.

Eller ni som har valt mellan AVA Peter och någon annan klinik och till slut valde den andra. Vad var det som gjorde att ni valde så?

Varma kramar!

• Svar på tråden AVA i St Petersburg
  • milou67

Hej ewis, kolla med tjejerna i tråden "vis om gör ÄD ute i europa"  Har jag för mig att den heter ;)dom vet det mesta. Jag har bara erfarenhet från EGV i RIga, Gjort 2 försök där men funderar på att byta till AVA i RIga.  Riga är jätte lätt att ta sig till och det finns ju både båt o flyg dit.

så länge jag andas så hoppas jag...
  • hymafr

Jag har varit i St Petersburg två gånger 2008.
    Läkaren hette Olga och var väldigt proffsig och sympatisk.
    Tyvärr tyckte jag väldigt illa om staden som sådan och det var ett väldigt krångel med visum och att kunna boka flyg som stämde in med visum och ET. Kliniken ville också att man var där i några dagar innan ET för ett ultraljud, så vistelsen blev närmre en vecka lång. Inte precis billigt.
    Flyget är också rätt dyrt.

Om jag vore som du skulle jag istället fundera på AVA i Riga.
    Själv går jag just nu på EGV i Riga.

• Onyx

Hej!

Jag har varit hos Dr Olga på AVA i St Petersburg och är idag förälder till 2 underbara flickor på 10 månader! Vi var där 2 ggr efter att ha varit på AVA i Finland 4 ggr och jag blev gravid även första gången men det blev en sk ofostrig graviditet så vi fick ta bort det i v 9.
     Första gången någonsin jag blev gravid efter flera IVF och sedan ÄD.

Vi trivdes bra i Finland men när det inte blev något så fanns ändå hoppet kvar och då ville vi byta klinik. Känslan var bara så även fast de var bra i Finland. Har läst här på FL i gamla trådar om många som lyckats i St Petersburg och mitt första möte med Olga kändes så bra så att det var värt allt besvär med visum. Flygbiljetterna med SAS var mycket billigare dit än till Finland men man måste ju vara där fler dagar.

Kliniken är fräsch och fin, man får eget rum och Dr Olga är mån om alla oss som reser över. Hon har jobbat i Tyskland och föreläser själv. Hur hon hunnit allt det för hon ser väldigt ung ut!

Jag är över 40 och trodde på att få blodförtunnande men det tyckte de inte jag behövde i Finland. Det fick jag direkt i St Petersburg samt några andra tabletter som jag nu inte minns vad de heter och tydligen så fungerade det för mig.

St Petersburg är en stökig och annorlunda stad. Turistade mycket vid första tillfället men sedan tog jag med mig datorn och böcker och såg vistelsen där som rekreation

Jag kan bara rekommendera kliniken men som alla här säger så kan man bara gå på sin egen känsla.

Jag trodde aldrig att jag skulle få barn men till slut efter många års kämpande så finns de här, 2 busiga tjejer! Kan fortfarande ibland knappt tro att det är sant!

Lycka till alla!

Kram från Onyx

• Pussesnuttan

Hej Ewis!

Jag har kollat runt lite och OM vi ska göra fler försök så blir det nog i AVA St Petersburg.

Ska bara övertyga Mannen att bara för det sker i Ryssland så kommer inte barnet se ut som en rysk kul-stöterska :)

Men vi kanske ska diskutera det över en fika på måndag?

Kram

Svar på tråden AVA i St Petersburg