• BlirSnart85

Kinesisk akupunktur vid barnlöshet?

Nån med erfarenhet och som har testat akupunktur for just detta??

Jag och min man har nu försökt i över 1,5 år, båda är helt friska..(så säger utredningen vi gjort iaf) Tycker det är dags med en liten gravidmage nu;)

Det blir snart, vi vet bara inte när..
  • Svar på tråden Kinesisk akupunktur vid barnlöshet?
  • vinterbebis12
    Zinfandel skrev 2010-11-22 21:01:17 följande:
    Malmö ;)
    Synd! Men bra att det finns en bra akupunktör i Malmö
  • mumwannaB
    Zinfandel skrev 2010-11-22 20:01:29 följande:
    Jag började på akupunktur i februari i år, först pga underproduktion i sköldkörteln men sen blev barnaalstrandet prioritet 1. Jag är 39 år och ruvar nu andra vändan. Det lyckades med andra ord inte första gången men jag får bra resultat, 9 ägg varav 2 till frysen som utmärkt klarade upptinigen och nu vilar i mig Skrattande. Jag har nu även nålar fastsatta i örat som jag trycker på under hela ruvningen. Inte vet jag men det känns bra. Utöver detta har jag börjat sova riktigt bra (mot 20 års dålig sömn), går plötsligt på toan och tvåar varje dag (mot tidigare var 2-3 dag), fått bättre cirkulation i kroppen och eksem som blivit mycket bättre - bara dessa resultat blir man ju glad över!
    Känner igen det där med att gå på toa Skrattande. Jag går typ ett par gånger per dag mot innan som inte ens var varje dag. Håller med om att man även känner sig allmänt bättre! Nu fattas bara en liten i magen.
  • BlirSnart85
    mumwannaB skrev 2010-11-22 18:27:56 följande:
    Hur gick ditt akupunkturbesök?
    Känner inte mycket än så länge. Lite pirr i livmodern från och till. Han tror det beror på blodstans. Sen har jag fått jätte äcklig örtmedicin, *KRÄKS*!!!Kräks Men vad gör man inte för en liten bebis i magen, hihi! Så nu väntar vi in äl!!
    Hur gick det för dig? Känner du annars nånn skillnad?
  • BlirSnart85
    Zinfandel skrev 2010-11-22 20:01:29 följande:
    Jag började på akupunktur i februari i år, först pga underproduktion i sköldkörteln men sen blev barnaalstrandet prioritet 1. Jag är 39 år och ruvar nu andra vändan. Det lyckades med andra ord inte första gången men jag får bra resultat, 9 ägg varav 2 till frysen som utmärkt klarade upptinigen och nu vilar i mig Skrattande. Jag har nu även nålar fastsatta i örat som jag trycker på under hela ruvningen. Inte vet jag men det känns bra. Utöver detta har jag börjat sova riktigt bra (mot 20 års dålig sömn), går plötsligt på toan och tvåar varje dag (mot tidigare var 2-3 dag), fått bättre cirkulation i kroppen och eksem som blivit mycket bättre - bara dessa resultat blir man ju glad över!
    Härligt!!!

Själv är det bara en bebis som saknas, har bra bajs och sömn-rytm;)

Vilken vecka är du i?
  • BlirSnart85
    vinterbebis12 skrev 2010-11-22 20:23:43 följande:
    Kul! Var går du? Jag söker ett bra ställe i Stockholm
    Jag går till en kille på Söder, men har hört flera som rekommenderar en kvinna på Lilla Essingen.
  • mumwannaB
    BlirSnart85 skrev 2010-11-23 11:28:39 följande:
    Känner inte mycket än så länge. Lite pirr i livmodern från och till. Han tror det beror på blodstans. Sen har jag fått jätte äcklig örtmedicin, *KRÄKS*!!!Kräks Men vad gör man inte för en liten bebis i magen, hihi! Så nu väntar vi in äl!!
    Hur gick det för dig? Känner du annars nånn skillnad?
    Jag äter också en vedervärdig örtmedicin. Min heter "got rhythm". Nu efter två veckor kan jag svälja den utan att få kväljningar men jag måste snabbt in med något annat i munnen efteråt  =)

Mitt senaste besök var precis vid ÄL så jag fick ligga extra länge med nålarna. Kände av ÄL riktigt ordentligt i två dagar efter det och hade mycket ÄL-flytningar. En annan skillnad är att jag inte känner mig skengravid utan känner mig helt normal. Innan har jag varje månad haft ömma bröst och molvärk från ÄL till mens men nu ingenting. Kanske har kroppen fått en bättre balans i cykeln med hjälp av akupunkturen och örterna....

Nu inväntar vi BIM Glad
  • BlirSnart85

Haha! Du dricker ditt medicin också eller  hur? Jag är inte mycket för piller, men örtmedicin i piller form hade varit nått!;)

Hmm, då jag plussade i April hade jag inte PMS som jag har i vanliga fall, mao jag kännde mig inte skengravid.. Kanske det funkar??FörvånadFlört

När har du BIM?

• mumwannaB

Ja, jag dricker oxå min =) Har BIM ca 2 dec så det är bara att vänta ett tag till.

Har du haft din ÄL ännu?

• BlirSnart85

Skall börja testa imorgon. Så några dagar kvar!;)

• BlirSnart85

Hmm, fick positivt äl-test idag, lite tidigt! Bara köra då;)

• mumwannaB

Kör på Flört. Jag brukar oxå ha ganska tidig ÄL, vid dag 11-12. Vilken dag är du på? Känner du av ägglossningen?

• BlirSnart85

Jag är på dag 12. Känner av äl, eller inte just nu, men i morse..Så det har kanske redan lossnat;)
    Hoppar på mannen så fort jag kommer hem;)

Dessutom blir ju BIM lite närmreSkrattande

Hur känner du dig nu? Nåt annorlunda sen sist?

• mumwannaB

Ja, det skadar ju inte att det inte dröjer så länge mellan BIM-gångerna Skrattande.

Har fått kväljningar två dar i rad nu när jag kännt doften av frukostgröten. Tycker även att det spänner lite i magen. Jag försöker att skjuta undan symtomletandet men hur lätt är det? ;) Jag hade tänkt att testa tidigast tisdag men jag får väl se om jag kan hålla mig i helgen. Åh, jag vet hur besviken och arg jag kommer vara på mig själv när jag står där med ett ensamt streck på stickan.....

Hoppas ni får en mysig helg Flört

• BlirSnart85

Helgen var toppen!! Bara 10 dagar kvar tills BIM...Hoppas dom flyger iväg!

Hur har det gått för dig?? Så nyfiken! Hoppas verkligen det fungerar!
    Till mig sa han att det kunne ta upptill några månader..men hoppas gör man ju ändå!

• mumwannaB

Har hunnit testa två gånger. Minus så klart :(     Idag har jag huvudvärk och det börjar kännas i magen som att mensen är på G så det blir nog till att fortsätta svälja örter ett tag till....

Min akupunktör sa också att man kan behöva några månaders behandling innan det ger resultat men precis, man vill ju gärna att mirakel ska ske på en gång :)

I helgen började jag fundera över varför vi inte har hört någonting från sjukhuset ang remiss till IVF. Ringde gyn igår och det visade sig att de antagligen har missat att skicka iväg remissen. Blev så himla ledsen, men men någon gång blir det vår tur oxå.

Nu får vi hålla tummarna för din BIM istället! Väntan mellan ÄL och BIM är jobbigast tycker jag. Då finns det ju inget att göra åt saken mer än att vänta. Hoppas du har fullt upp nu och inte hinner tänka så mycket :)

• BlirSnart85

Fyy vad tråkigt om så är tillfället! OCH att dom inte har skickat remissen! Hoppas istället att mensen uteblir och att du inte behöver remissen!

Hoppas hoppas jag också! Hade en god feeling ett tag, men nu känns det bara jobbigt, hehe;)

Svar på tråden Kinesisk akupunktur vid barnlöshet?