• Zunrose

Ensamstående se hit!!!!

Jag är ensamstående med en 5 månaders tjej vars pappa bara finns på papper och inget mer ..

ja undrar ni som är i nästan samma sits hur har ni löst det med jobb och så just nu bor ja hemma under mammaledigheten men kommer att flytta när den är slut sedan efter sommaren men vet inte hur ja ska ta mig till för dagis kan hon bara vara på dagtid!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 23:40
    såg hur oklar min fråga va ja menade hur man löser det med kvälls och helg jobb när det i dem flesta kommuner bara finns dagis dag tid sen plus att ja helst vill att hon sover hemma i sin trygghet då ja jobbar kväll!
  • Svar på tråden Ensamstående se hit!!!!
  • mamma hampus

Är också ensamstående mamma,finns det inga lediga lägenheter brevid dagis jag hyrde ett hus av mina föräldrar i början och de fick skjutsa mig och sonen fram och tillbaka i 4 år nästan för sonen skulle till dagmamma och jag skulle till bussen för jag gick på gymnsasiet efter mammaledigheten.Vad har du för planer efter mammaledigheten?

hör gärna av dig igen om du vill

kram

• Tricia

Det löser sig, visst det är tufft emellanåt eftersom man är ensam om att hämta/lämna och hinna med att jobba. Men man anpassar sig och hittar lösningar .. Bra är ju självklart om man har familjs om kan hjälpa till ibland kanske med att hämta från dagis nån dag eller bara passa barnen medan man uträttar handling etc. Jag har en fantastisk familj som ställer upp o hjälper till när det kör ihop sig. Har man inte det hittar man andra lösningar. Fast det är jobbigt ibland men barnen gör det ändå värt det.

• Zunrose
    mamma hampus skrev 2010-11-11 19:58:56 följande:
    Är också ensamstående mamma,finns det inga lediga lägenheter brevid dagis jag hyrde ett hus av mina föräldrar i början och de fick skjutsa mig och sonen fram och tillbaka i 4 år nästan för sonen skulle till dagmamma och jag skulle till bussen för jag gick på gymnsasiet efter mammaledigheten.Vad har du för planer efter mammaledigheten?

hör gärna av dig igen om du vill

kram
    jag tänker mest hur man gör med kvällsarbeten och helgsarbeten det är mitt största problem som ja inte vet hur ja ska lösa för vill inte lämna bort lilltjejen alldeles för mycket heller....
  • Zunrose
    Tricia skrev 2010-11-12 20:50:55 följande:
    Det löser sig, visst det är tufft emellanåt eftersom man är ensam om att hämta/lämna och hinna med att jobba. Men man anpassar sig och hittar lösningar 
    .. Bra är ju självklart om man har familjs om kan hjälpa till ibland kanske med att hämta från dagis nån dag eller bara passa barnen medan man uträttar handling etc. Jag har en fantastisk familj som ställer upp o hjälper till när det kör ihop sig. Har man inte det hittar man andra lösningar. Fast det är jobbigt ibland men barnen gör det ändå värt det.
    har också en underbar familj som stöttar och ställer upp vilket är oprisligt att de finns människor som kan stötta så =)
  • mamma hampus

jag vet att det finns dagis som har också så man kan sova där men det är ju lite tuggt det med för man vill ju helst att ha den tiden med dem

• Zunrose
    mamma hampus skrev 2010-11-13 15:30:13 följande:
    jag vet att det finns dagis som har också så man kan sova där men det är ju lite tuggt det med för man vill ju helst att ha den tiden med dem
    Precis känner mig inte bekväm med att lämna henne på såkallat Nattis för att hon ska sova där ...man kankse får se över allternativet att anställa ngn släkting för billig peng de gånger man tvuget ska jobba helg o kväll
  • Renate78

Detta vet jag är mycket olika i olika kommuner. Men tänkte berätta att när jag hade ett skiftarbete så fick jag anställa en tjej som var med min son under de timmarna när jag jobbade o inte dagis var öppet. För mig löste det sig så att en arbetslös kompis till mig som jag litar på fullständigt  fick bli min sons nattmamma ibland. Hon flyttade också tillfälligt in hos oss så min son fick sova hemma. Det funkade jättebra. Kanske du kan kolla med kommunen om det finns en sådan möjlighet, de kan hjälpa dig med rekryteringen om det inte är så att du själv har någon som du tror kan ställa upp. 

Lycka till

• Zunrose
    Renate78 skrev 2010-11-14 22:05:52 följande:
    Detta vet jag är mycket olika i olika kommuner. Men tänkte berätta att när jag hade ett skiftarbete så fick jag anställa en tjej som var med min son under de timmarna när jag jobbade o inte dagis var öppet. För mig löste det sig så att en arbetslös kompis till mig som jag litar på fullständigt  fick bli min sons nattmamma ibland. Hon flyttade också tillfälligt in hos oss så min son fick sova hemma. Det funkade jättebra. Kanske du kan kolla med kommunen om det finns en sådan möjlighet, de kan hjälpa dig med rekryteringen om det inte är så att du själv har någon som du tror kan ställa upp. 

Lycka till
    låter som ngt det faktiskt..
Svar på tråden Ensamstående se hit!!!!