Är du omskuren?
Jag har följt en annan tråd nu i flera veckor och har blivit lite nyfiken på hur män som är omskurna ser på denna debatt. Min man är omskuren, våran son är det inte. Min man har aldrig haft några som helst problem med att han är omskuren och dom flesta män i min närhet är omskurna och dom har inte heller haft några problem. Vi valde att inte skära om våran son för att det är ett ingrepp som innebär risker och jag vill inte utsätta mitt barn för dessa risker precis som jag aldrig skulle göra hål i min dotters öron osv.
Så nu vill jag höra från dem som är omskurna alt har en man eller son som är omskuren som nyfödd. Till dig som är omskuren har du några problem som är relaterade till ingreppet, känner du bra eller dålig relation (ang detta givetvis) till dina föräldrar som gjorde ingreppet utan ditt medgivande? Andra tankar om detta? Dela med dig av vad du tycker är relevant till ämnet.
Jag vill inte ha en tråd där man diskuterar hurvida det skall vara lagligt eller inte att skära om sina barn, om det är misshandel osv utan jag vill höra från människor som har nära personliga erfarenheter av omskurna män.