• Anonym

Våldtagen och gravid

Hur skulle du göra om du blev våldtagen och det sen visade sig att du var gravid?
    Vad gör man om man bor i ett land där abort är förbjudet?

• Svar på tråden Våldtagen och gravid
  • Anonym

Ingen tvekan - abort!

Ansvarslöst att behålla ett barn som man inte har önskat och som man kanske inte kommer att älska pga h*s pappa till idiot. Dessutom kommer ju barnet vara UTAN sin pappa! Mamman ENSAM med barnet som får hälften av pappans gener! Aldrig i livet!!!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-12 09:34:03 följande:
    Ingen tvekan - abort!

Ansvarslöst att behålla ett barn som man inte har önskat och som man kanske inte kommer att älska pga h*s pappa till idiot. Dessutom kommer ju barnet vara UTAN sin pappa! Mamman ENSAM med barnet som får hälften av pappans gener! Aldrig i livet!!!!!

Ansvarlöst? Inte som TS beskriver det. Antagandet va att man bor i ett land där abort är förbjudet. Tänk om man inte har råd att ta sig till land som där abort inte är förbjudet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-12 08:38:17 följande:
    Jag har varit i den situationen. Jag tog dagen efter piller vilket inte hjälpte. Jag behöll barnen men blev psykisk sjuk av det under graviditeten. Blev frisk och har tagit hand om min dotter hela hennes liv. Men visst kommer tankarna att jag har fört hans gener vidare. Speciellt när hon är på sitt sätt. Men jag ser även de goda i henne. Och så är de väl i alla människor de finns gott och ont i oss alla. Tyvärr stack jag inte och tyvärr så berättade jag för barnets pappa att jag var gravid. Vilket resulterade i att jag måste leva med honom i bilden oxå. Och ja jag blev våldtagen första gången vi träffades. Bodde i korridår och rumskamraterna ringde polisen när de pågick men de lyckades inte hitta fram till mig eftersom de var så mycket folk där. Dagen efter kom han till mig. Jag satt i köket och han bara satt där ville att han skulle gå men han gick aldrig. Där blev jag sjuk och allt vart ett helvete efter det och de lever jag en idag i.
    Åh fy stackars dig! Och stackars ditt barn! Det vore ju det miiinsta man kan kräva - att man ska slippa träffa förövaren efter en sådan sak???? Har han blivit straffad för våldtäkten? Varför måste du ändå träffa honom eller ha kontakt med honom? Förstår att det är för barnets skull, men blir det verkligen det i slutänden.

Eftersom vi människor påverkar vår omgivning i så hög grad av vårt omedvetna, så är det fruktansvärt viktigt att vi tar hand om oss själva så att vi kaaan vara objektiva, empatiska och mänskliga. Jag skulle tro att du indirekt, genom ditt omedvetna, skickar signaler till din dotter som hon snappar upp. Tyvärr fungerar det så. Och de där sidorna din dotter visar, kan jag tänka mig beror på det. Men samtidigt så kan du inte klandra dig själv och ge dig skuld för det eftersom det bara skulle göra dig full av ännu mer bristbehov som du omedvetet projicerar på ditt barn. Och du har ju dessutom rätt att få må bra själv.

Detta gör det så himla svårt att hitta en lösning som inte innebär att man antingen aborterar fostret eller adopterar bort barnet. Vet din dotter om att hon blev till genom en våldtäkt exempelvis?
  • Anonym (Plåga)

Det är många barn som kommit till genom våldtäkt. Tyvärr. Ingen bra start.

Det är fantastiskt att vi har fri abort i Sverige. Och det är viktigt att veta att kopparspiral är en säkrare metod än akut-p-piller, för att inte bli gravid. Men efter våldtäkt vet man ju inte om man bivit smittad av en infektion också.
    Väldigt svårt om man efter en våldtäkt föder en pojke som dessutom är lik sin far.
    Jag skulle ha fortsatt graviditeten om jag verkligen vill ha barnet, oavsett fadern eller tillkomsten.
    Men sannolikt inte. 

• Anonym

Barnet vet inte om att de är till genom våldtäkt. Och kommer aldrig få veta. Jag har ett väldigt tryggt barn som säkert känner av att jag mår väldigt dåligt ibland men enligt beteendevetare som jag känner och socialsekreterare som jag rådfrågat så är min dotter en väldig trygg tjej. Hon har positva kvaliteter från både mig och sin pappa. Däribland aldrig rädd för att ta tag i ett arbete som ligger framför henne och hon är en väldigt intelligent och omtyckt tjej. Men så är hon envis som synden oxå och den sida har hon fått från sin pappa. Han ger inte upp. Är de sex han ska ha så får inget stå ivägen inte ens mitt nej, inte ens om jag så sparkar iväg honom.

• Anonym (p)
    Anonym skrev 2010-11-12 08:38:17 följande:
    Jag har varit i den situationen. Jag tog dagen efter piller vilket inte hjälpte. Jag behöll barnen men blev psykisk sjuk av det under graviditeten. Blev frisk och har tagit hand om min dotter hela hennes liv. Men visst kommer tankarna att jag har fört hans gener vidare. Speciellt när hon är på sitt sätt. Men jag ser även de goda i henne. Och så är de väl i alla människor de finns gott och ont i oss alla. Tyvärr stack jag inte och tyvärr så berättade jag för barnets pappa att jag var gravid. Vilket resulterade i att jag måste leva med honom i bilden oxå. Och ja jag blev våldtagen första gången vi träffades. Bodde i korridår och rumskamraterna ringde polisen när de pågick men de lyckades inte hitta fram till mig eftersom de var så mycket folk där. Dagen efter kom han till mig. Jag satt i köket och han bara satt där ville att han skulle gå men han gick aldrig. Där blev jag sjuk och allt vart ett helvete efter det och de lever jag en idag i.
    tror inte du fört hans gener vidare. halva din dotter är dina gener och den kärlek, uppfostran och trygghet du ger din dotter präglar henne till den människa hon kommer att bli. det är min tro - uppväxten är det viktigaste och ditt barn har lika bra förutsättningar som alla andra barn med trygghet och kärlek.

• Brasset

Hade naturligtvis gjort abort och hade jag levt i ett land där den möjligheten inte fanns hade jag hittat ett sätt att göra det ändå, i ett annat land...

Fruktansvärt... att behöva föda fram ett barn som kommit till genom en våldtäkt TROR JAG. Även om man älskar sitt barn över allt annat kanske det är som en constant reminder.

All styrka till dem som lever på detta sätt.

• Anonym

Jag hade gjort abort. Inte för att jag inte ville föra våldtäktsmannens gener vidare, eller för att jag skulle känna att våldtäkten fortsatte. Utan för att jag skulle vara livrädd för att våldtäktsmannen skulle komma tillbaka senare, kräva faderskapstest och umgänge med barnet. Jag skulle aldrig kunna träffa honom och inte låta mitt barn göra det heller.

Om jag bodde i ett land där abort är olagligt (vilket jag för övrigt gör) skulle jag åka hem till Sverige och göra abort.

• Cacto

Jag hade gjort abort.

Skulle även vilja tipsa alla som kanske sitter i sitsen att vilja göra abort men bor i ett land där det är olagligt om sidan

womenonweb.org

Där kan man beställa abortpiller som skickas hem till en för ett rimligt pris.

• Moderator
    Tråden kommer att flyttas ut ur Känsliga Rummet.
    Observera att det inte kommer att vara möjligt att skriva som anonym.
    /Moderator
  • Niikki90
    Anonym skrev 2010-11-12 09:34:03 följande:
    Ingen tvekan - abort!

Vadå ansvarslöst det är väl starkt utav henne att behålla ett barn som kommer till utav våldtäckt!
  • VirrigaVerna

Jag hade utan tvekan gjort en abort. Har noll intresse av att föda en våldtäktsmans barn.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Våldtagen och gravid