Våldtagen och gravid
Hur skulle du göra om du blev våldtagen och det sen visade sig att du var gravid?
Vad gör man om man bor i ett land där abort är förbjudet?
Hur skulle du göra om du blev våldtagen och det sen visade sig att du var gravid?
Vad gör man om man bor i ett land där abort är förbjudet?
Ingen tvekan - abort!
Ansvarslöst att behålla ett barn som man inte har önskat och som man kanske inte kommer att älska pga h*s pappa till idiot. Dessutom kommer ju barnet vara UTAN sin pappa! Mamman ENSAM med barnet som får hälften av pappans gener! Aldrig i livet!!!!!
Det är många barn som kommit till genom våldtäkt. Tyvärr. Ingen bra start.
Det är fantastiskt att vi har fri abort i Sverige. Och det är viktigt att veta att kopparspiral är en säkrare metod än akut-p-piller, för att inte bli gravid. Men efter våldtäkt vet man ju inte om man bivit smittad av en infektion också.
Väldigt svårt om man efter en våldtäkt föder en pojke som dessutom är lik sin far.
Jag skulle ha fortsatt graviditeten om jag verkligen vill ha barnet, oavsett fadern eller tillkomsten.
Men sannolikt inte.
Barnet vet inte om att de är till genom våldtäkt. Och kommer aldrig få veta. Jag har ett väldigt tryggt barn som säkert känner av att jag mår väldigt dåligt ibland men enligt beteendevetare som jag känner och socialsekreterare som jag rådfrågat så är min dotter en väldig trygg tjej. Hon har positva kvaliteter från både mig och sin pappa. Däribland aldrig rädd för att ta tag i ett arbete som ligger framför henne och hon är en väldigt intelligent och omtyckt tjej. Men så är hon envis som synden oxå och den sida har hon fått från sin pappa. Han ger inte upp. Är de sex han ska ha så får inget stå ivägen inte ens mitt nej, inte ens om jag så sparkar iväg honom.
Hade naturligtvis gjort abort och hade jag levt i ett land där den möjligheten inte fanns hade jag hittat ett sätt att göra det ändå, i ett annat land...
Fruktansvärt... att behöva föda fram ett barn som kommit till genom en våldtäkt TROR JAG. Även om man älskar sitt barn över allt annat kanske det är som en constant reminder.
All styrka till dem som lever på detta sätt.
Jag hade gjort abort. Inte för att jag inte ville föra våldtäktsmannens gener vidare, eller för att jag skulle känna att våldtäkten fortsatte. Utan för att jag skulle vara livrädd för att våldtäktsmannen skulle komma tillbaka senare, kräva faderskapstest och umgänge med barnet. Jag skulle aldrig kunna träffa honom och inte låta mitt barn göra det heller.
Om jag bodde i ett land där abort är olagligt (vilket jag för övrigt gör) skulle jag åka hem till Sverige och göra abort.
Jag hade gjort abort.
Skulle även vilja tipsa alla som kanske sitter i sitsen att vilja göra abort men bor i ett land där det är olagligt om sidan
womenonweb.org
Där kan man beställa abortpiller som skickas hem till en för ett rimligt pris.
Jag hade utan tvekan gjort en abort. Har noll intresse av att föda en våldtäktsmans barn.