• Anonym (hjälp!)

Positivt igår ... negativt idag HJÄLP!!.

Gjorde två test igår och fick två positiva (billiga tester stav) Lade in en bild och alla såg mina streck. Idag gjorde jag ett CB digital och fick Inte Gravid! HJÄLP MIG?!!! Vad ska jag nu tro? Jag har fortfarande nån dag till BIM, men de ska ju mäta vid samma hcghalt...

• Svar på tråden Positivt igår ... negativt idag HJÄLP!!.
  • Slacker

Gjorde du testen på olika tidpunkter kan det vara en anledning

• Anonym (hjälp!)

Igår fick jag plus på morgonen och mitt på dagen..

Idag fick jag neg på morgonen :(

Vad ska jag tro på???

• Vickan I

Jag fick så. Svaga plus några dagar innan och sedan minus. För mig var det att ägget hade fäst, hcg börjat produceras men sedan avstannade det av ngn anledning och hcg sjönk igen. Hade jag inte tjuvtestat tidigt hade jag aldrig vetat att jag en kort tid var "gravid" utan då hade mensen bara kommit. Hoppas hcg bara var för lågt för att ge utslag. Har du ngn mer sticka du kan ta sedan?

• Slacker
    Anonym (hjälp!) skrev 2010-11-12 08:58:54 följande:

Igår fick jag plus på morgonen och mitt på dagen..

Idag fick jag neg på morgonen :(

Vad ska jag tro på???

Du har förmodligen högre hormonnivå på dagen än på morgonen, alla + ar inte på morgonen
  • Anonym

Det har hänt mig med! Tidigt MF är vanligt.

• Anonym (77)

Testat dig för tidigt så det testet som visar negativt inte ger utslag för det är mindre "känsligt" än de andra två? Vänta nån dag o testa dig igen.
    Lycka till.

• Slacker
    Anonym skrev 2010-11-12 09:05:32 följande:
    Fast HCg försvinner inte på en dag, det brukar försvinna steg för steg.
  • kamomillmilla

CB digital är väl rätt känd för att behöva mer hcg, eftersom du inte ens har gått förbi BIM ännu skulle jag snarare tro att det ligger på att din hcg var för låg för testet.

• StephanieH

plus är alltid ett plus , Kan ALDRIG så fel de hållt, med tanke på de är en exxtremt halt den slår på . Något som du bara kan ha vid graviditet, evt cysta , vilket du ofta har vid en graviditet oxå Då "fostert" får all näring där i från tills moderkaka.

Att de är neg i dag kan vara av flera orsaker. Dåligt test, Inte tillräkligt hög halt idag. Då du kanske låg precis på gränsen för å slå ut.

Jag rekomenderar att inte ta test för 1-2 veckor efter BIM, då de är extremt vanligt med MF så tidigt, att de blir en "vanlig mens , Eller en lite sen mens" Då nästan ingen upptecker dom.

jag har haft 7 missfall. tro mig de är tungt! ,

Försök å lägga nyfikenheten på hyllan, JAG VET de e sjuuuuuukt svårt! Men ett tips.

lycka till!

• Anonym (hjälp!)

Jag hänger inte med...
    Menar ni att jag inte är gravid??
    Jag har varit gravid tidigare men då fick jag aldrig något negativ test efter positiva.

StephanieH skrev 2010-11-12 09:11:28 följande:
    plus är alltid ett plus , Kan ALDRIG så fel de hållt, med tanke på de är en exxtremt halt den slår på . Något som du bara kan ha vid graviditet, evt cysta , vilket du ofta har vid en graviditet oxå Då "fostert" får all näring där i från tills moderkaka.

Att de är neg i dag kan vara av flera orsaker. Dåligt test, Inte tillräkligt hög halt idag. Då du kanske låg precis på gränsen för å slå ut.

Jag rekomenderar att inte ta test för 1-2 veckor efter BIM, då de är extremt vanligt med MF så tidigt, att de blir en "vanlig mens , Eller en lite sen mens" Då nästan ingen upptecker dom.

jag har haft 7 missfall. tro mig de är tungt! ,

Försök å lägga nyfikenheten på hyllan, JAG VET de e sjuuuuuukt svårt! Men ett tips.

lycka till!
    Anonym skrev 2010-11-12 09:05:32 följande:
    Vickan I skrev 2010-11-12 09:03:18 följande:
    Jag fick så. Svaga plus några dagar innan och sedan minus. För mig var det att ägget hade fäst, hcg börjat produceras men sedan avstannade det av ngn anledning och hcg sjönk igen. Hade jag inte tjuvtestat tidigt hade jag aldrig vetat att jag en kort tid var "gravid" utan då hade mensen bara kommit. Hoppas hcg bara var för lågt för att ge utslag. Har du ngn mer sticka du kan ta sedan?
  • StephanieH

Om du slog positivt så va/är du gravid, så e de bara,, Välldigt unika fall de ska bli ett positivt test utan att vara gravid,

Andlening till neg idag , vet jag inte, antingen missfall , felaktigt test eller lägre hormon värde idag.

Ta ett nytt test om några dagar

lycka tilL!

• lillamillan

Cb-digitala test är inget test man ska ta innan bim, de är from bim dagen. De behöver mer hcg än de tester som är sk tidiga tester. Köp ett test som man kan testa med innan bim istället eller vänta tills efter bim. Det kan vara en anledning till att du fått neg i dag och pos i går. Olika tester som kräver olika mängd hcg!

• Anonym (Annaskvisa86)

Hej 
    jag tog ett test för en dag sen på morgonen då var det ett positivt graviditetstest  tog sen ett test dagen efter men på kvällen men hade kissat två timmar inan och hade haft sex precis kan det ha varit det som gjort att testet var negativ och att det inte var positiv i dag blev så förvirrad men ett positivt resultat är väl alltid korrekt

Svar på tråden Positivt igår ... negativt idag HJÄLP!!.