• lycklig90

Du som jobbat på snabbmatsställe och fått HP beviljad, titta hit!

Hej!

Har läst att många blir nekad HP när dom arbetat på snabbmatsställe. Hur det kan bli så förstår jag inte med tanke på hur stressigt arbetet är och ibland tyngre lyft. Arbetar själv på McDonald's och hoppas på att få beviljad HP när jag väl ska söka.

Så är det någon som fått beviljat? Vad arbetar ni med i såfall och hur såg er HP-ansökan ut?

• Svar på tråden Du som jobbat på snabbmatsställe och fått HP beviljad, titta hit!
  • Sarus85

Jobbar på Subway och min kollega fick full Hp. Viktigt är att din chef fyller i alla lyft som sker och om det finns möjlighet till kortare raster. Om du står mycket eller har andra obekvämma arbetställningar. Kanske arbetar ensam som vi gör. Och att du inte kan bli omplacerad eller att få andra arbetsuppgifter. Hon skrev tex att det inte finns möjlighet för oss att ta kortare raster under rusningarna och att på morgonen arbetar vi ensama. Vi har många tunga lyft varje dag och då är vi ensama när vi tar emot dem. Som ni vet väger ju frysta varor och läsk skitmycket =) Så var inga problem så jag hoppas jag oxå får det :)

Svar på tråden Du som jobbat på snabbmatsställe och fått HP beviljad, titta hit!