• Coffy

Fick jag ägglossning eller ej ??

Hej ni som är lite kunniga vart med ett tag i leken.
    Började med min första perogkur i den 20 okt, dag 12 den 27 okt skulle jag in på VUL för att mäta ägg, hade då en på 10 mm och en på 13 mm, fick komma tillbaka 3 dar senare, då en på 10mm en på 12 mm och en på 13, tre dagar senare igen,  5 st ägg mellan 10 och 13 mm. och sen en fjärde VUL tillbaka på 3 ägg mellan 14-11. mm.
    Sista gången sa gyn att det troligvis inte skulle bli någon ägglossning denna månad eftersom det tog såå lång tid, sista VUL va alltså på dag 20 och största blåsan var på 14 mm. Slemhinnan har växt fint hela tiden. 
    Hon sa att jag skulle börja på en dubbelkur vid nästa mens och boka ny gyntid dag tolv.
     Detta va då i torsdags den 4 okt. På söndagen och måndagen kände jag av stickande smärtor på höger sida (samma sida som äggen växt), dessa varade hela tiden båda dagarna samt att jag hade vita gryniga flytningar.Jag har inte ägglossning så ofta i vanliga fall så jag vet riktigt men läser man om ägglossningsymptom så är flytningar och stickande smärta det vanligaste. 
    Så, har jag haft ägglossning ändå? Fast gyn trodde det va kört för denna månad? Och tänk om det blir tvillingar/trillingar eftersom det va tre jämnstora ägg och jag kände av smärtan så länge??
     Guud, jag e så spänd, BIM är lördag den 20de, men den kanske blir förskuten eftersom jag fick "ägglossning" dag 24?
    Vad säger ni?

• Svar på tråden Fick jag ägglossning eller ej ??
  • Morkullan

ägglossningsflytningar är inte gryniga. De är snarare som rå äggvita- klara eller aningen vitaktiga och sega så att du kan dra långa trådar/broar mellan fingrarna.

Gryniga flytningat beror på svamp

Svar på tråden Fick jag ägglossning eller ej ??