• 28032008

Förskollärare - havandeskapspenning! SNÄLLA, hjälp mig!

Hej alla där ute!

Jag skulle verkligen behöva Er hjälp.

Jag arbetar som förskollärare (barngrupp 1-3 år) och har nu efter många och långa diskussioner med mina arbetskamrater och min sambo bestämt mig för att ansöka om havandeskapspenning.

MEN jag känner mig helt fast, vet inte hur jag skriva eller vad/vart jag ska börja.

Därför ber jag Er om tips, ni som sökt och fått beviljat, vad skrev ni? Ni som sökt och inte fått beviljat, vad KAN vara orsaken till att ni nekades?

För Er som känner er extremt givmilda kan ni inte inboxa mig en kopia på er ansökan?

Jag vet att alla arbetsplatser och dagar ser olika ut, så jag är inte ute efter ett facit, bara lite hjälp. Sen vet jag också att det till viss del handlar om vilken handläggare ,man får!

Snälla hjälp mig!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Förskollärare - havandeskapspenning! SNÄLLA, hjälp mig!
  • karilee73

Finns trådar om hp för förskollärare. Sök så finner du.

• 28032008

har självklart sökt, hittat ca 6 trådar, men dessvärre har ingen givit mig den sista pushen som jag behöver för att komma igång.

Men det kommer väl! :D

• Kalia

Jag har inte skickat in min än men jag har skrivt allt som är tungt med mitt jobb (förskollärare) och hur många lyft man gör och hur mycket varje sak/barn man lyfter väger osv.

Fick ihop 4 sidor. Hoppas på att rektorn skriver nåt bra med...

Har du börjat lite?

• Kalia

Jag hade ett block i fickan en hel vecka förresten. Och skrev saker under dagen som jag inte tänkte på från början. Typ, lyfta upp barnen i barnstolar till varje måltid. OSV.

Hoppas svaret hjälper lite...

• 28032008
    Kalia skrev 2010-11-17 16:51:21 följande:
    Jag hade ett block i fickan en hel vecka förresten. Och skrev saker under dagen som jag inte tänkte på från början. Typ, lyfta upp barnen i barnstolar till varje måltid. OSV.

Hoppas svaret hjälper lite...
    TACK! Vilket bra tips!!!!!!
    Det ska jag sätta igång med redan imorgon. Är bara i v. 23 men jag känner hur tungt det börjar bli. Vi har många nyinskolade som innebär väldigt många lyft.

Har dessvärre inte börjat skriva nått än, men nu känner jag mig mer peppad efter ditt tips!

tack och lycka till!!
Svar på tråden Förskollärare - havandeskapspenning! SNÄLLA, hjälp mig!