Hur mycket kommer jag få ut som ensamstående o egen bostad?
Ja jag o sambon separerade för ett tag sedan och jag bor nu tillfälligt hos min pappa. Trots min låga fp (lägsta) så klarar jag mig ändå eftersom jag äter gratis här hemma etc.
men iaf n 1 jan kommer jag troligen flytta till en lägenhet i andra hand, en bostadsrätt som jag får hyra för 4000 i månaden, vet inte än om det tillkommer el etc. men det antar jag.
Jag tar för tillfället ut bara 5 dagar i veckan för att spara på dagarna men måste sedan när jag behöver försörjningsstöd ta ut alla 7. kommer då ansöka om bostadsbidrag. Någon som vet hur mycket man får? Sen får jag ju även underhåll på 1273 kr och barnbidraget på 1050 kr. Hur mycket kan jag då få i försörjningsstöd? vad är normen?
Undrar även om jag kan begära mer för att jag har en liten kille som äter sjukt mkt? Han är 9 mån.. Och jag har även diabetes typ 1 och behöver därför köpa vissa saker dyrare, som t.ex. fullkornspasta etc för att hålla blodsockret bra. Kan dom ibland ge mer tillägg för sådana ty av "funktionshinder"?
Jag går och är orolig för detta stup i ett att man verkligen kommer gå å knäna tills man kan börja jobba. Kommer söka nytt jobb då jag avslutade mitt jobb precis innan jag blev gravid o planen var ju inte direkt att seprarera.. Planen är att sonen ska börja på dagis när han är 1,6 år, alltså i aug 2011.
Undrar också, om jag skulle jobba extra bara 2 ggr/månad nu när han är 9 mån kommer väl soc göra avdrag för det och betala ut mindre? Vet att man inte får ta t fp när man jobbar o då får jag ju skippa det dom 2 dagarna jag jobbar isådana fall, men soc kräver ju man tar ut alla dagar, någon som kan göra mig lite klokare angående detta?
Tacksam för alla råd och svar jag kan få!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 23:30
Kan tillägga jag har ensam vårdnad.