• Hans28

Hur många av er familjer firar mors och farsdag?

Som ni ser undrar jag hur vanligt det är att ni i famijen firar mors eller farsdag. Det behöver inte vara med presenter för att det skall anses som firat utan jag menar att man säger grattis på far-eller morsdag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många av er familjer firar mors och farsdag?
  • Menhir

Vi fikar, säger grattis och ringer våra föräldrar.

På våren brukar det bli vårens första rabarberpaj till mors dag, i dag blev det köpefika. Inte så blodigt firande med andra ord men rätt trevligt.

• April barn

Röstade motvilligt ja.
    I min familj ringer vi och säger grattis kanske gör ett kort på barnen i datorn eller nått.
    Sambon och de firar med tårta och paket (de firar allr, namnsdag you nbame it) så jag får hänga på där också , men det är ju inget som stör mig precis vi brukar inte köpa något ändå.

• elektra1

ja absolut!  Brukar åtminstone ringa. Det är det minsta man kan göra.
    Ofta får de presenter också. Men i år är jag sjuk och orkar inte åka dit.
    Men köpte en sak så sonen får ge sin pappa iallafall.

• alvaereva

Här firas det med present och nån rolig aktivitet för hela familjen.  Sen fikar vi hos min pappa också.

• Linda1976

Ja. Dottern och jag köpte tårta, blommor och hon fick välja hår-gucka (som han ändå behövde). Vi är skilda, men firar ändå ihop. Han är världens bästa pappa till dottern och det firar jag gärna

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • eilien

Vi firar med fika o present både till sambon o till våra pappor, de får oftast en blomma el dyl. Sambon fick en snöskovell iår för vår hade gått sönder.

• Siamojsen

Vi firar hâr ovch jag firar mina fôräldrar. Mamma far oftast en (elak) teckning och pappa far ett grattis eller ibland ett kort.

• Katarina81

Här firas det med tårta och paket och gärna nån extra god middag!

• Boothwalker

Jag och mina syskon brukar fira mamma och pappa på deras dagar. Oftast med present och fika och så. Ibland tårta. Inte mycket mindre än födelsedagar. =)

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • fluu

När mina föräldrar bodde ihop firade vi ordentligt. Nu ger jag väl dem mer en liten present och säger grattis,inget mer. Men när min pojkvän blir far så ska det  firas ordentligt..har jag bestämt:P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Hur många av er familjer firar mors och farsdag?