• GossarnasMor

    Någon som bor runt Bromölla och vill träffas ?!

    Okej, nu har jag bott i trakterna i snart 4 år och än har jag inte hittat någon ny vän att umgås med. 

    Det mesta är ytliga kontakter som att hälsa på förskolepersonalen och hälsa på de föräldrar som är där, utbyta några ord med grannarna då och då mest sommartid då. 
    Vintern tycks alla gå i ide. 

    Att föra några direkta konversioner med två barn på 4 och 2 år är omöjligt, det blir mest "Tut tut"

    Maken funkar ju men han är ingen tjej direkt, det är skillnad att prata tjejer emellan som att prata med maken...Eh...HAHA! Jamen ni förstår vad jag menar Solig

    Jag vill ha en tjejkompis med eller utan barn eller i väntans tider, som vill träffas, fika, ta promenader, gå på stan, bio, göra saker med helt enkelt, träffas med barn eller utan barn. Någon som kan klampa in i mitt liv och göra det roligare helt enkelt.  

    Ni får gärna bo i närheten av Bromöllas områden då det är lättare att träffas om man bor närmre, tror jag Flört

    Finns ni där ute ?! Skrattande

  • Svar på tråden Någon som bor runt Bromölla och vill träffas ?!
  • LitenMy
    GossarnasMor skrev 2011-01-08 14:08:22 följande:
    Aha, då förstår jag att det är tidigt. Men skugga är väl bra. Har aldrig gjort något VUL så jag vet inte var gränsen går riktigt för att se något. Men håller tummarna för dig på tisdag. Vad spännande med syskon

    Idag töar det verkligen och jag hade lovat pulka men känns ju inte så lockande precis, får bli att röja undan julen istället.

    Någon av er som varit på Regionmuseet, finns tydligen en utställning där om Elsa Beskow. Kunde kanske vara kul för barnen....eller inte HAHA!
    JO skugga är nog bra! Blir ju ensam igen men jag fixar nog det ändå

    Ush vi var ute och gick igår i slasket..då regnade det också och svårt och gå med vagnen var det ju.
    Tipsar om Barbacka inne i stan om du inte hittat det ännu? Tror den utställningen passar för lite större barn....de små har mest spring i benen! Vi brukar vara i simhallen på söndagar..får börja med det igen!
  • GossarnasMor
    LitenMy skrev 2011-01-09 05:31:09 följande:
    JO skugga är nog bra! Blir ju ensam igen men jag fixar nog det ändå

    Ush vi var ute och gick igår i slasket..då regnade det också och svårt och gå med vagnen var det ju.
    Tipsar om Barbacka inne i stan om du inte hittat det ännu? Tror den utställningen passar för lite större barn....de små har mest spring i benen! Vi brukar vara i simhallen på söndagar..får börja med det igen!
    Åh, vad tråkigt att du blir ensam, men du fixar det självklart. Du vet ju vad det handlar om

    Simhallen har jag aldrig varit på, varken tiviolibadet eller i Bromölla. Barnen hade älskat det men jag måste då handla en baddräkt som passar min kroppshydda och helst kan dölja hela mig.
    Barbacka har jag inte heller varit på...
    Men Andy's fast det gillade vi verkligen inte. Men vi var på det i Karlskrona och det gillade vi mkt bättre.

    Vi har även gått på några Sisseföreställningar och det var uppskattat av barnen, så jag får se om vi kan göra om det igen.
    Får försöka ta mig i kragen här och göra något mer med barnen helt klart
  • LitenMy
    GossarnasMor skrev 2011-01-09 18:13:57 följande:
    Åh, vad tråkigt att du blir ensam, men du fixar det självklart. Du vet ju vad det handlar om

    Simhallen har jag aldrig varit på, varken tiviolibadet eller i Bromölla. Barnen hade älskat det men jag måste då handla en baddräkt som passar min kroppshydda och helst kan dölja hela mig.
    Barbacka har jag inte heller varit på...
    Men Andy's fast det gillade vi verkligen inte. Men vi var på det i Karlskrona och det gillade vi mkt bättre.

    Vi har även gått på några Sisseföreställningar och det var uppskattat av barnen, så jag får se om vi kan göra om det igen.
    Får försöka ta mig i kragen här och göra något mer med barnen helt klart
    Simhallen är billigt och ungarna älskar det! Barbacka är som öppna förskolan...billig fika och lekrum för barnen plus utställningslokaler de brukar gilla! Har du varit på öppna förskolan här?? Jag var där en gång men då var Emma bara nån vecka gammal, hade nog varit roligare nu
  • GossarnasMor
    LitenMy skrev 2011-01-09 18:16:43 följande:
    Simhallen är billigt och ungarna älskar det! Barbacka är som öppna förskolan...billig fika och lekrum för barnen plus utställningslokaler de brukar gilla! Har du varit på öppna förskolan här?? Jag var där en gång men då var Emma bara nån vecka gammal, hade nog varit roligare nu
     Måste verkligen kolla upp simhallen och barbacka helt klart. Öppna förskolan, den på godtemplarvägen, har vi besökt när äldsta var liten. Dock var vi inte så populära där då han bet andra barn. Slutade med att föräldrar höll sina barn ifrån vår son, tyvärr. Så jag slutade gå dit.
    Nu vet jag inte om man får gå när man har barnomsorg till barnen eller hur det funkar. Men det kanske är roligare nu att gå dit med dem nu om tiderna kan funka med schemat
  • LitenMy
    GossarnasMor skrev 2011-01-10 08:45:50 följande:
     Måste verkligen kolla upp simhallen och barbacka helt klart. Öppna förskolan, den på godtemplarvägen, har vi besökt när äldsta var liten. Dock var vi inte så populära där då han bet andra barn. Slutade med att föräldrar höll sina barn ifrån vår son, tyvärr. Så jag slutade gå dit.
    Nu vet jag inte om man får gå när man har barnomsorg till barnen eller hur det funkar. Men det kanske är roligare nu att gå dit med dem nu om tiderna kan funka med schemat
    Jag kan följa med både till öppna, simhallen å Barbacka Bara roligare ju Min son bets också när han ar mindre inte kul men oftast går det ju över.
  • GossarnasMor
    LitenMy skrev 2011-01-10 09:03:58 följande:
    Jag kan följa med både till öppna, simhallen å Barbacka Bara roligare ju Min son bets också när han ar mindre inte kul men oftast går det ju över.
    Ja vad kul! Då ska det bara bestämmas när
  • LitenMy

    Ush jag mår kasst för jag vet inte om det finns nån bebis Varit på två vul och ska in igen på måndag nu. Lämnat blod idag och väntar på att de ska ringa så jag får veta mitt hcg.....Snurrigt värre


  • GossarnasMor
    LitenMy skrev 2011-01-13 12:21:39 följande:
    Ush jag mår kasst för jag vet inte om det finns nån bebis Varit på två vul och ska in igen på måndag nu. Lämnat blod idag och väntar på att de ska ringa så jag får veta mitt hcg.....Snurrigt värre
    Nu hägner jag nog inte med riktigt. Det fanns väl en skugga om än tidigt, och blodproven ger väl utslag, du har väl plussat. Hur kan det då inte finnas bebis.
    Jag vet att mitt hcg värde var mkt lågt när jag väntade första barnet, det steg inte alls som det borde. Men bebis fanns ju ändå
    Hoppas det löser sig för dig och att du slipper vänta så länge på svar. / Kram

    Ps: Någon av er som har MSN ....
  • LitenMy

    Å min bebis lever!! Bölade i gynstolen i går när jag såg det tickande hjärtat 7+3 idag! Vill du träffas på öppna förskolan någon dag så hänger vi på Har msn men är väldigt sällan där inne....men jag inboxar min msn till dig!


  • GossarnasMor
    LitenMy skrev 2011-01-18 08:55:52 följande:
    Å min bebis lever!! Bölade i gynstolen i går när jag såg det tickande hjärtat 7+3 idag! Vill du träffas på öppna förskolan någon dag så hänger vi på Har msn men är väldigt sällan där inne....men jag inboxar min msn till dig!
    Jag har addat dig nu iaf. Har jobbat hela veckan och kört i diket 3 gånger. Tjoho! *not*
    Kommer att jobba nästa vecka med så jag hinner inte med öppna förskolan då.

    Tar mig friheten att läsa din blogg du länkar till, hoppas det är okej
  • Malin9879

    Du låter precis som mig. Jag kommer inte heller här från Bromölla så du får gärna skriva ett mail till mig så börjar vi kanske en fin vänskap. Jag har en flicka på 4 år. malin9879@hotmail.co

  • AnnaSoderqvist

    Slänger in mig själv här! Bor nära Bromölla i en by med min sambo och våran son som är tre månader, och har även hans två underbara tjejer på 7 och 8 år under alla lov:) hemma hos oss bor även våran hund som är barnens käraste ägodel:)

    Jag är 21 nu i sommar och kommer från Dalarna. Flyttade ner till Skåne för några år sedan då min sambo är härifrån.. Lever vanligt hur ett litet hus,jobbat som lastbilschaufför (men nu mammaledig).

    Eftersom jag är från Dalarna har jag inte många jag umgås här nere med! Hade varit roligt att lära känna lite ner folk och inte bara vara ned sambon hela lediga tider man får:)

Svar på tråden Någon som bor runt Bromölla och vill träffas ?!