Hoppar in här jag med!
Min dotter är snart 1½ år, men jag tänker ff på den snabba förlossningen. Vi börjar planera ett litet syskon nu så jag är lite nervös hur allt kommer bli nästa gång.
Den 2/6-2009, Jag visste att något var på g, för jag hade "slemmat" så och det var lite blod i flytningarna.
Besökte min bm, hon undersökte mig och visade sig at tjag va öppen 5 cm....hade inte alls ont...så skulle det ju inte vara?
Jag väntade in sambon, åkte upp till en läkare för att avboka en tid jag hade( skulle ta bort en leverfläck)
Sen åkte vi till en förlossning 1,5 timme ifrån där vi bor (jag kommer ifrån den staden och ville föda där)
När vi kom in så var jag öppen 6 cm...fortfarande inga värkar, de trodde knappt på mig.
Vi fick sova över natten (de ville inte ta vattnet på mig för jag var då i v36+4. Hade lite molande värk under natten, typ som mensvärk, men inget mer.
Den 3/6: Dagen efter, vi vaknade, käkade frukost, pratade med läkaren och hon sa att det är ju snart dags, men de ville inte ta hål på hinnorna. fortfarande inga värkar. Men öppen var jag...
Vi åkte hem till mina föräldrar, käkade pizza, sov lite och sen så duschade jag o passade på att raka benen...hm..
Sen åkte vi in vid 19, vi hade vårat rum kvar med alla saker. Vi tog en promend inne på sjukhuset och gick runt byggnaden och njöt av den sköna värmen utomhus.
Sen gick vi in, o jag tänkte lägga mig o vila lite efter promenaden. Sen sa det POFF...vattnet gick. ÄNTLIGEN!
Då var jag öppen 8cm....utan o känna nåt.....hur kan det gå till undrade jag då? Så ska det ju inte vara?
Det tog 10 minunter efter att vattnet gick...då kom första värken! ajaj...va ont det gjorde, så det var såhär det kändes tänkte jag!
Tog inga bedövningar men satt på den trogna pilatesbollen och profylaxandades med sambon.
Från första värk till hon kom ut, så tog det två timmar.
Förstföderska och två timmar rimmar inte tycker jag...så har jag tänkt länge o kan inte smälta det än.
Föddes i v36+6, tappen var utplånad redan i v33-34 om jag inte missminner mig.
Hur ska det gå med den andra då??!!