• Smultronpajen88

Gudföräldrar, kan man göra såhär?

.. Vi har börjat fundera på gudföräldrar...
    Och vi vill gärna ha sambons bror och min stora syster som gudföräldrar.

Går det?
    Oftast väljer ju folk ( vad jag vet ) parvis.. Är det helt galet att välja gudföräldrar som inte är tillsammans, m.m.? SÅ som cvi tänkt?

Vårt andra barn vill vi gärna att sambons lillasyster och min lillebror är gudföräldrar till.

Men vi kanske tänker heltokigt..

Vad tycker ni om det?
    Är det galet?

• Svar på tråden Gudföräldrar, kan man göra såhär?
  • brünnhilde

Inget tokigt alls. Man gör som man vill.
    Jag ville ha två gudmödrar, och ingen gudfar....

• Hallonmun

alltså varför skulle man välja parvis, mina barn har en från varje sida, det går hur bra som helst! 

Google is my friend ♥
  • Puma87

min dotters faster samt morbror är hennes gudföräldrar

Kitty 081003
  • Atamon

Det är väl en utmärkt idé att inte välja par för vem vet om paret är tillsammans/gifta om 10 år? det blir ju ofta så då att ena partnern försvinner ur bekantskapskretsen och det är ju dumt att gå omkring då och vara ledsen över att den gudföräldern aldrig hör av sig.  Då är det bättre att välja personer som man vet kommer att kunna finnas i närheten trots förändrade parrelationer. 

• Smultronpajen88

det är precis så vi tänkt också..

Då är vi inte dumma.
    Känns säkrast, och så får man med alla syskonen på ett eller annat sätt Om det nu blir så att vi får ett till barn.

Tack för svaren!!

• Sofia1984

Min äldsta son han pappans kompis som gudfar och min kompis som gudmor (de hade inte träffats alls innan det)

Så jag tycker inte det spelar nån roll vem eller vilka som är gudföräldrar.

/Sofia, Filip 031120 och Elias 060503
  • gladare

Jag valde mina 3 allra bästa vänner till gudmor åt mina barn

• FiaFia

Min dotter har fyra faddrar. Min brors två döttrar (som är stora nu) och min mans syster med man. Visst finns det de som tycker det är tokigt men för oss kändes det helt rätt. Alla gör väl det som känns bäst menar jag och det är egentligen inte särskilt kontroversiellt.

• Jossebell

du väljer precis som du vill vilka faddrar du vill ha som ska sköta ditt barns andliga uppfostran

• ploten

Vår son har sin farbror som gudfar och vår dotter har sin (ingifta) moster som gudmor. Alltså bara en fadder per barn.

Svar på tråden Gudföräldrar, kan man göra såhär?