Förskollärare, vad tycker ni?
Har en son som är 23 månader gammal. När han var 20 månader blev han blöjfri. Var jätteduktig. Hade 0-1 ombyte med mig hem dagligen vilket jag tycker är helt acceptabelt. Inte alltid han sa till på dagis (men alltid hemma).
Han kom sedan i en svacka efter ca 1 månad av blöjfrihet och då började han kissa på sig och brydde sig inte så mycket att säga till.
Jag sa till på dagis att de behövde sätta honom ca 1 gång i timmen på pottan nu när han kom in i denna "svacka".
De verkade tycka det var jobbigt och ville ha blöja på honom när de var ute pga att det började bli kallt. Jag sa motsträvigt ja till detta då jag givetvis inte vill att han ska gå och frysa, samtidigt visste jag att det hela skulle bli sämre.
Senaste två månaderna har det blivit sämre och sämre och de har satt blöja på honom oftare och oftare.
Häromdagen sa jag till dem att det är bättre han har blöja på sig hela tiden eftersom han ändå får blöja på sig "hej vilt" om dagarna. Han blir bara förvirrad av att ibland ha blöja och ibland inte. Jag sa dock att jag ville att de sätter honom på pottan med jämna mellanrum trots blöja.
Så nu har han blöja på sig hela tiden på dagis. Jag blir samtidigt så ledsen för när vi är hemma har han inte blöja och då är det inga som helst problem. Vi kan utan problem åka till ett köpcenter eller gå ut och leka utan att han kissar på sig.
Känner att jag inte vet vad jag kan eller ska "kräva" av personalen. Är det rimligt att de går med honom 1 gång i timmen på pottan på dagis? kan man kräva det? hemma gå han kanske varnnan timme men där har jag ju mer koll på honom än de kan ha på dagis.
Hur tycker ni jag ska göra??? Tycker han är så duktig att det är synd att han ska behöva ha blöja på sig