Din bästa Chai-latte!
Vill veta hur ni gör Chai-latte!
Det är sött men man tar ju mer/mindre beroende på hur sött de ska va. Jag köper min på martin ohlsson fast det kan ju vara svårt att få tag på de där om man inte har kortet, man annars kan beställa på internet oxå och ja tror nog de finns på kaffe & te affärer.
Okej, nej jag köper nog inte den. Tyckte det smakade konstgjort. Vad är det gjpot av egentligen?
Men man vänjer ju sig vid det man själv tycker är godast. Jag föredrar "riktigt" te
Sitter vid ett nytt tangentbord och har inte vant mig. Jag menar vad är det gjort av här ovan!
Ja dricker både och. Chai latte me syrup är ju typ som varm choklad medans med te så är det ju som te.
Men är det inte vanligare med syrup på cafeer?
Jag är inte så hena på detta, men jag har köpt green chai. Ett ekologiskt grönt te med kanel nejlika o kardemumma. Skummar mjölk o häller på teet. Smakar gott o luktar jul
detta e mumisgt värre
www.tasteline.com/recept/chai_-_ett_kryddigt_te
Jag jobbar på café och vi använder i stort sett bara syrupen. Jag bara älskar den och ja jag är ju sockerberoende med men om någon frågar så gör vi chailatten på te. det beror ju som sagt på hur sött man vill ha det
Man gör en chailatte genom att värma mjölk i en kastrull med 1-2 tepåsar i beroende på hur mycket smak man vill ha. Sedan kryddar man med kanel och kardemumma och detta är då inte så sött utan skummigt och gott!